v.v. Sweel (zon) overlopen door Protos : 7 – 0

VV Sweel (zon) was voor rust gelijkwaardig aan Protos, maar werd na rust overlopen, 7-0.

In de eerste helft  werden er door beide teams weinig kansen weggeven. Na 35 minuten spelen opende Protos de score; Dennis Spang z’n schot werd half gepareerd door doelman Douwe Bruinsma waarna Bram Mittendorff het kopbalduel won en Robin Soppe de 1-0 liet scoren. Sweel kreeg op slag van rust nog een goede kans, maar Protos doelman Willy Voorstok wist de bal nog juist voor het hoofd van Sweel-spits Jorn Stadman weg te werken.

Direct na rust kwam Jesper Vaessen er op rechts langs maar zijn teruggelegde bal op Jorn Stadman werd hoog over geknald. In de 57ste minuut zette Stef Smits een één-twee op met Robin Soppe om daarna vol overtuiging de bal loeihard binnen te schieten, 2-0. Een minuut later speelde Bram Mittendorff Stef Smits in de loop aan en deze wist Robin Soppe vrij te spelen die met een mooie stift de Sweler doelman Bruinsma passeerde, 3-0. Bij Sweel waren daarna de krachten op terwijl Protos vol gas bleef doorgaan. Dennis Overweg gaf kort erop van achteruit een knappe pass op Robin Soppe die zijn derde van deze middag scoorde, 4-0.

Na 75 minuten spelen was het Stef Smits die Rik Meijerink tussen 2 Sweler spelers wist te bereiken en deze klopte op snelheid zijn tegenstanders en scoorde de 5-0. Twee minuten later legde Bram Mittendorff de bal achter de Sweler verdediging waardoor Stef Smits vrij voor het Sweler doel kwam en beheerst de 6-0 scoorde. Protos bleef geconcentreerd voetballen en hield het tempo hoog. Het spel was in lijn met het spelbeeld dat Michel Soppe vlak voor het eindsignaal de bal nog eens hoog in het dak van het Sweler doel ramde, eindstand 7-0.

Komende zondag speelt v.v. Sweel (zon) thuis tegen CEC. Het duel op ’t Alterbarg begint om 14.00 uur