v.v. Sweel (zat) treft Trynwalden in 1e ronde nacompetitie

De hoofdmacht van Sweel (zat) speelt de 1e ronde van de nacompetitie tegen 4e klasser Trynwalden uit Oentsjerk.

De Friese formatie eindigde de competitie met 42 punten op de 4e plaats. Dat zijn 21 punten minder dan kampioen Leovardia uit Leeuwarden.

Trynwalden won twaalf wedstrijden, speelde er zes gelijk en zes werden puntloos afgesloten.

Komende zaterdag speelt Sweel  eerst op ’t Alterbarg (14.30 uur) en op dinsdag 23 mei a.s. staat de return op het programma.

De sportieve prestaties van Trynwâlden kennen een ronduit grillig verloop. De ploeg speelde vier seizoenen geleden nog in de 1e klasse, maar na de degradatie in het seizoen 2012/2013 is de club in daaropvolgende seizoenen linea recta afgedaald naar de 4e klasse.

Vorig seizoen werd in de 4e klasse B nog wel de derde periodetitel in de wacht gesleept, maar kon Trynwalden uiteindelijk geen promotie afdwingen.

Voor het tweede jaar op rij heeft Trynwalden een plek in de nacompetitie om promotie naar de derde klasse veiliggesteld. Dat deed de ploeg van Dick Schambach door zelf met liefst 8-0 over FC Birdaard heen te walsen.

De vereniging werd opgericht in 2009 als gevolg van een fusie tussen de zaterdagclub CVV Trynwaldster Boys (28 februari 1959) en zondagclub vv Trynwalden (27 maart 1927).

De club heeft nog steeds een zaterdag- en- zondagsafdeling. Het eerste zaterdagelftal speelt in de 4e klasse zaterdag, het eerste zondagselftal speelt in de derde klasse.