v.v. Sweel (zat) en Wiebing per direct uit elkaar

v.v. Sweel neemt per direct afscheid van trainer-coach Bert Wiebing. De clubleiding ziet onvoldoende perspectief voor een verdere samenwerking.

Eerder was al bekend dat de verbintenis tussen de vierdeklasser en Wiebing na dit seizoen zou eindigen. De 57-jarige oefenmeester uit Emmen is meer dan vijf jaar werkzaam geweest als trainer-coach bij de zaterdag vierdeklasser uit Zweeloo.

Onder leiding van de oud-profvoetballer wist de hoofdmacht in het seizoen 2015/2016 in de 5e klasse E ongeslagen kampioen te worden. Dit seizoen verloopt voor de hoofdmacht van v.v. Sweel ronduit moeizaam. De ploeg staat in de 4e klasse E met vier punten op de laatste plaats. Van de twaalf gespeelde duels gingen er tien verloren.

v.v. Sweel had gehoopt op een ommekeer, maar helaas is dat niet gelukt. ‘We danken Bert voor de inzet in de afgelopen jaren.’

De trainingen en de coaching tijdens wedstrijden van Sweel (zat) worden tot het eind van het seizoen door Ruud Jalving verder verzorgd.