v.v. Sweel (zat) en Trynwalden houden elkaar in evenwicht : 2 – 2

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft de eerste wedstrijd in de nacompetitie met 2-2 gelijkgespeeld tegen de Friese 4e klasser VC Trynwalden.

Komende dinsdagavond volgt om 19.30 uur in Oentsjerk de return. De winnaar van het tweeluik speelt tegen VIOD uit Driesum.

Met het 2-2 gelijkspel mocht de thuisploeg nog het meest tevreden zijn, maar Sweel hoeft zich tegen de Friese formatie op voorhand zeker niet kansloos te achten.

De bezoekers uit Oentsjerk kwamen op ’t Alterbarg sterk voor de dag. Vooral in de openingsfase werd er scherper gespeeld en moest Sweel proberen om onder de druk weg te komen. Na tien minuten lukte dat, maar het overwicht bleef bij VC Trynwalden.  In de 17e minuut kwamen de bezoekers niet eens onverdiend op 0-1. Doelman Jaap Haan had geen antwoord op een kiezelhard schot van de gasten.

Sweel kwam in de 25e minuut door een doelpunt van Robin Sikken, uit een verre inworp van Jurjen Huitema, op 1-1. Tot de rust bleef Trynwalden de beter voetballende ploeg en kreeg ook de meeste kansen om op voorsprong te komen.

DSC_8724

In de 52e minuut scoorde Trynwalden, na een beoordelingsfout in de verdediging van Sweel, de 1-2. Een minuut na de vreugdedans van De Friezen  maakte de 17-jairge Dawud Quadiri  zijn debuut in de hoofdmacht. De jeugdige aanvaller uit Aalden had weinig last van plankenkoorts en kan terugkijken op een prima  invalbeurt.

DSC_8734

Trynwalden bleef in het vervolg van de tweede helft de betere ploeg, maar zag Sweel toch weer op gelijke hoogte komen. Opnieuw was Robin Sikken de maker van het doelpunt. Hij verschalkte met een schitterend genomen vrije trap de Friese doelman: 2-2.

Sweel behaalde uiteindelijk een belangrijk punt en moet dinsdagvond a.s. op Friese bodem in goede doen – met de juiste vorm en spirit- in staat worden geacht om de beslissende slag te slaan.