Uitwerking Nacompetitie 4e / 5e klasse standaard

Dit seizoen wordt een afwijkende nacompetitie gespeeld in vergelijking tot voorgaande jaren. Dit heeft te maken met de invoering van de 2e Divisie (tussen Jupiler League en Topklasse) alsook de wijziging van de structuur van de Hoofdklasse zaterdag (2 x 16 in plaats van 3 x 14). Dientengevolge is er sprake van een gewijzigde degradatieregeling en kent de strijd in de nacompetitie een andere invulling dan in voorgaande jaren.

De nummers 11 en 12 van de zaterdag 4e klasse A t/m D van district Noord zijn herkanser en spelen een nacompetitie met de periodekampioenen van de zaterdag 5e klasse van district Noord voor in totaal 11 plaatsen in de 4e klasse zaterdag 2016/’17. De regeling hiervoor is in dit document aangegeven.

De nummers 11 en 12 van alle zondag 4e klasse A t/m D van elk district zijn herkanser en spelen een nacompetitie met alle periodekampioenen van de zondag 5e klasse van elk district voor in totaal 116 plaatsen in de 4e klasse zondag 2016/’17. Voor de districten gelden de regelingen zoals in het onderstaande document (zie link) is aangegeven.

Hierbij is sprake van een verdeling van aantal plaatsen per district op basis van het aantal aan de competitie deelnemende teams per district.

Klik op de onderstaande link voor het volledige overzicht:

uitwerking-nacompetitie-4e-5e-klasse-standaard