Uitstekend weekend voor Sweel 1 (zat)

Sweel 1 (zat) heeft een uitstekend weekeinde gehad. In de eigen wedstrijd tegen SETA werden maar liefst 8 goals gemaakt en concurrent NKVV liet punten liggen bij VEV.
Hierdoor spelen beide teams volgende week direct om het kampioenschap, Sweel gaat op bezoek bij NKVV.

De wedstrijd tegen SETA was er uiteindelijk een voor de statistieken, erg spannend werd het niet. Ondanks de onmacht van SETA, kon Sweel in de eerste helft moeilijk het net vinden. Slechts een keer werd er doel getroffen.
Vincent Kok glipte langs zijn directe tegenstander en leverde een voorzet op maat af op Hans Lanting. Van dichtbij kon hij eenvoudig raak schieten.
De eerste helft kenmerkte zich verder in veel afstandsschoten die richting mistten en ballen op paal en lat. Keeper Haan kon zich gaan insmeren met zonnebrand creme, hij kon van de zon genieten.

De tweede helft werd uiteindelijk een stuk leuker voor het publiek, maar liefst 7 keer kon er gejuicht worden. Het was Thomas Wolting die de ban brak, na een mooie steekpass van Rene Lanting kon hij binnen schieten. Het publiek was nog niet uitgeklapt, of ze konden al weer juichen, Kok kopte raak uit een voorzet van de sterkspelende Bert Jan Volders, 3-0.
Binnen de 10 minuten viel ook de vierde goal, wederom was het Kok die raak schoot.

Daarna ging de storm even liggen, maar de mannen van Sportclub Eerste Exloermond Tot Afdraai vonden het wel welletjes leek het. Sweel kon vrijuit voetballen.
Wie anders dan Vincent Kok maakte de 5-0, een prachtige volley na een afgeslagen corner werd tot doelpunt gepromoveerd.

Bij de 6-0 waren weer de uitblinkers van de middag betrokken, voorzet Volders, doelpunt Kok, die zijn vierde van de middag aantekende.

De zevende goal was misschien wel de mooiste, een verre voorzet van Wietse Vugteveen word door Volders heel bekeken in de verre hoek gekopt.

Ook de van een lange blessure terugkomende Lars Sikken mocht weer een aantal minuten maken, hij stond aan de basis van de 8-0. Na een mooie actie binnen de ‘zestien’ van Sikken, beland de bal bij Kok. Die wel raad weet met dit buitenkansje en zo zijn 30e goal van het seizoen maakt.

Daarna vond de prima leidende scheidsrechter het welletjes en floot voor het einde.
Langs de kant hadden de supporters al door dat het bij VEV – NKVV 1-1 stond en gespannen werd er gewacht op de uitslag. Toen die eindelijk om half vijf bekend werd, was duidelijk dat het volgende week de wedstrijd van het jaar wordt gespeeld.

Bekijk ook de foto’s in het fotoalbum