Hoofdmacht Sweel (zat) zet reuzenstap richting titel

Koploper Sweel (zat) heeft in de 5e klasse E een belangrijke stap gezet op weg naar het kampioenschap. De ploeg van trainer-coach Bert Wiebing versloeg nummer drie Wildervank met 0-4.

Voor de hoofdmacht van Sweel (zat) stond de lastige uitwedstrijd tegen Wildervank op het programma, een topper in de 5de klasse E.

Na een slechte wedstrijd tegen Nieuw Balinge die met geluk werd gewonnen hadden de mannen van Wiebing wat recht te zetten.

Dat Sweel wat goed wil maken na afgelopen week was in de eerste helft meteen te zien, Sweel begon fel en dat leverde ook meteen een paar mogelijkheden op voor Lars Sikken en Willy Lubowa, helaas vooralsnog zonder resultaat. Maar na 16 minuten is het wel raak voor Sweel, een lange bal van Bertin Kiers wordt op waarde geschat door Willy Lubowa die de bal meegeeft op de meelopende Lars Sikken; 0-1.

Wildervank wordt sterker na dit doelpunt en Sweel heeft het lastig met de lange bal, hierdoor duikt Wildervank een paar keer gevaarlijk op voor de goal van Jaap Haan.
Het grote verschil met vorige week is dat Sweel vandaag blijft werken voor elke meter en daardoor het overwicht houdt op de wedstrijd. Met een paar goede aanvallen moet Sweel de score verdubbelen alleen staat het vizier van de voorhoede van Sweel nog niet helemaal op scherp. Hierdoor blijft de ruststand steken op 0-1.

Wildervank komt scherper uit de kleedkamer, en bij standaard situaties heeft Sweel het erg lastig met de sterke koppers van Wildervank. Bij een indraaiende corner schiet Jordy Darneviel keeper Haan te hulp door de bal van de doellijn te koppen. Sweel lijkt hierdoor wakker te worden en pakt het spel van de eerste helft weer op. En in de 63e minuut schiet Lars Sikken met een bekeken schuiver de 0-2 binnen.

De Oost-Groningers willen het nog niet opgeven en blijft hard werken om de aansluitingstreffer te maken, de grootste kans is nog voor spits Dennis Nagel die alleen op doel kan aflopen, maar de uitstekende keeper Jaap Haan pakt de bal goed.

Na een paar mooie aanvallen van Wildervank neemt Sweel het heft weer in handen. Want na een bekeken pass van Bert Jan Volders schiet Lars Sikken Sweel naar een 0-3.
Na dit doelpunt is de spanning uit de wedstrijd geeft Wildervank de strijd op.

Sweel heeft nog een paar mooie aanvallen in huis. Lars Sikken sluit zijn middag af met 4 treffers, na een geweldige actie van Bert Jan Volders scoort Sikken de 0-4 wat tevens de eindstand is.

De mannen van Wiebing kennen een geweldig seizoen tot nu toe met nog geen enkele verlies partij. Door de nederlaag van Tiendeveen is het gat op de nummer twee 11 punten met een wedstrijd minder.

Komende zaterdag speelt Sweel een thuiswedstrijd tegen de nummer 3 Mussel, op papier weer een lastige en mooie tegenstander. Wij hopen dat de reeks voortgezet gaat worden. Tot dan!

Foto’s van de wedstrijd Wildervank – Sweel

Uitslagen 5e klasse E: