Uitglijder koploper Sweel tegen middenmoter Bargeres

Koploper Sweel leed zaterdagavond op ’t Alterbarg een even pijnlijke als terechte nederlaag tegen middenmoter Bargeres.

De ploeg van Jarno Rotgers verloor met 1-3. Sweel raakte ook Martijn van der Veen kwijt, die halverwege de tweede helft met een onnodige rode kaart van het veld werd gestuurd. Man of the match was Casper Dorgelo, die de gehele doelpuntenproductie bij Bargeres voor zijn rekening nam.

Bargeres was niet eens zo veel beter dan Sweel, maar ging heel slim met de kansen om. Bovendien werd de formatie uit Zweeloo door de bezoekers afgetroefd op felheid.

Bij rust leidde Bargeres met 0-1. Na rust verdubbelden de gasten de marge. Na een benutte penalty van Rick ter Avest kwam Sweel terug in de wedstrijd. Na de rode kaart voor Martijn van der Veen kwamen de Zweeler in ondertal. De thuisploeg kreeg nog wel kansjes op de 2-2, maar na de 1-3 van opnieuw Casper Dorgelo was het over en uit.