Tweede verlies op rij voor Sweel (zat)

Sweel (zat) heeft zich een slechte dienst bewezen door in Nieuwe Pekela met 2-1 te verliezen van Damacota.
Ondanks een sterke eerste tien minuten, was de rest van de eerste helft misschien wel de zwakste van het seizoen. Met als dieptepunt de 1-0 achterstand vlak voor rust.
De beste kansen waren daarvoor ook al voor de Pekelders, maar zij hadden het vizier niet op scherp staan. Damacota streed voor elke meter, iets wat bij Sweel ontbrak. Ook zat het niet mee dat de scheidsrechter geen penalty zag in een overtreding op Vincent Kok en de scheids eerder in de wedstrijd geen (rode) kaart trok na een harde overtreding op Thomas Wolting.

Na rust gooide Sweel alles op alles om de achterstand om te buigen, Damacota wist zich hier geen raad mee. Het ontbrak alleen aan geluk dat de gelijkmaker niet viel.
En zoals het dan vaak gaat, valt de goal wel aan de andere kant. Na een ongelukkig moment van keeper Haan kreeg de spits de bal op een presenteerblaadje.

Met nog een extra spits erbij probeerde Sweel toch nog om er iets van te maken. En toen even later Kok beheerst binnenschoot, was er nog hoop. Door het veelvuldig tijdrekken van Damacota was er nog wel tijd om iets te forceren. De grootste kans was vlak voor tijd, maar helaas probeerde Bertin Kiers het met een omhaal, waar Kok er misschien beter voor stond.

Door de tweede opeenvolgende nederlaag, zijn de kansen op een mogelijk kampioenschap aardig verkleind. Maar de bal is rond en er kan nog van alles gebeuren de komende weken.
Komende week is Nieuw Balinge te gast op sportpark ’t Alterbarg, aanvang wedstrijd 14:30 uuur.