Tweede Open Sweeler Boardingvoetbal verloopt weer op rolletjes; zaterdag deed voetbaljeugd vv Sweel het nog eens dunnetjes over

Vrijdagavond werd op sportpark ’t Alterbarg het tweede Open Sweeler Boardingvoetbal toernooi gespeeld!

Zaterdag deed de voetbaljeugd van vv Sweel het nog eens dunnetjes over, zoals op de onderstaande foto treffend in beeld is gebracht.

Zestien teams streden om de sportieve eer, met een mix van plezier en veel fanatisme. In de wedstrijdpoule greep FC Dakdoeve uit Hollandscheveld de hoofdprijs. Na een comeback van jewelste was het gerenommeerde team van Kuipers Laswerk de sterkste in de recreatiepoule en moest Wats in de Kar het afleggen.

(Foto: Thomas Kamman)

Bij het Boardingvoetbal op ’t Alterbarg was het veld omringd met een 1.30 meter hoge boarding, waardoor de bal nooit uit het spel os. De teams speelden 5 tegen 5, op een veld van 40 x 25 meter.

Er zijn speciale spelregels bedacht, zodat het spel een tussenvorm van zaal- en veldvoetbal is. Door slim gebruik te maken van de boardings kan een kansloze nederlaag binnen no-time worden omgebogen tot een verrassende voorsprong. Een intensief spelletje dus, maar vooral een leuk en gezellig spel.

(Foto: Thomas Kamman)

Een leuke afsluiter van een lang voetbalseizoen en het was een mooie gelegenheid om de zomerstop in te luiden. Het Boardingtoernooi werd afgesloten met een gezellige Sweelse afterparty!