Tweede nederlaag voor hoofdmacht Sweel (zon)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft ook het tweede competitieduel niet in winst kunnen omzetten. De formatie van Ben Ribberink verloor op ’t Alterbarg met 0-5 van Valthermond.

Bekijk ook deze fotoreportage van vv Valthermond

Sweel begon vol goede moed aan haar tweede wedstrijd. Het eerste half uur kon de ploeg van Ben Ribberink Valthermond bijhouden. Al was Valthermond wel sterker. V.v. Sweel voetbalde verdienstelijk mee, maar kwam zelf niet toe aan het creëren van kansen.

Na ruim een half uur moest de defensie voor de eerste keer capituleren. Valthermond legde Sweel haar wil op. Nog voor rust scoorde Valthermond de 2-0. Na rust werd het verschil nog groter.

Valthermond, aan de hand genomen door aanvoerder Theo Gennissen, bouwde de score uit naar 5-0. Theo Gennissen en Drent waren o.a. de doelpuntenmakers voor de ploeg van Harris Huizingh. Beste man bij Sweel was keeper Jesper Reuvers, die ondanks één slippertje voorkwam dat de nederlaag niet groter uitviel. Het kwaliteitsverschil kwam duidelijk tot uiting in de score.

Uitslagen:

12. Zwartemeerse Boys 1 – 0

13. ZFC Zuidlaren 2 – 0

14. Sweel (zon) 2 – 0

Sweel (zon) 2 kon het op bezoek bij FC Ter Apel’96 2 niet bolwerken. Er werd een 4-2 verlies geïncasseerd. Sweel (zon) 3 leed een 4-0 nederlaag tegen Zuidwolde 4. Wel was er winst voor Sweel (zon) 4. In Witteveen werd met 3-6 gewonnen.