‘Trots op sponsors die onze club warm hart toedragen’

v.v. Sweel mag zich gelukkig prijzen met een lange reeks trouwe sponsoren. ‘En dat worden er steeds meer’, liet secretaris Jan Rein Koopman van v.v. Sweel zaterdagmiddag tijdens de ondertekening van de sponsorcontracten weten. Dat gebeurde tijdens het eindseizoensfeest op sportpark ’t Alterbarg in Zweeloo.

De sponsors van v.v. Sweel vormen volgens Koopman een betrokken groep ondernemers, die het voetbal in Zweeloo een warm hart toedragen. ‘Dankzij de financiële steun van deze sponsors kunnen we als vereniging onze doelstellingen  verwezenlijken en aan jong en oud sportief spelplezier bieden. Onze vereniging kan niet zonder deze steun.’

Namens Zwaagstra Sierbestrating B.V. en Zwaagstra Betonproducten B.V. uit Hoogeveen zette Harry Zwaagstra zaterdagmiddag een handtekening onder het gecombineerd hoofdsponsorcontract voor de zaterdag- en zondaghoofdmacht. ‘We zijn trots dat wij Zwaagstra, een bedrijf met een van oudsher sterke binding met Zweeloo, aan ons hebben weten te binden’, zegt Koopman. Vorige maand werd op grootste wijze afscheid genomen van hoofdsponsor Auto Mekkes, die ruim dertig jaar als hoofdsponsor aan de zondagtak verbonden is geweest.

De sponsorcommissie verlengde ook het contract met Coop Weggen. De supermarkt in Aalden blijft sponsor van de dameshoofdmacht en van Sweel JO17. Ook Holland Intermediair van Geert en Tineke Kiers blijft zeer nauw aan het voetbal in Zweeloo e.o. verbonden. Het bedrijf uit Gees sponsort zowel Sweel zaterdag 2 als Sweel JO19.

De nieuwe teamsponsor voor Sweel zondag 2 is Coatect-PCN, het bedrijf van Erwin Nijman en Erik Scherpen. Het teamsponsorschap was vele seizoenen in goeden handen bij Ubels Groenvoorziening VOF. ‘Het bestuur is zeer erkentelijk voor de bijdrage die Ubels Groenvoorziening gedurende een reeks van jaren aan onze club heeft geleverd. We zijn blij dat Coatect-PCN het stokje met veel enthousiasme heeft overgenomen’, aldus Jan Rein Koopman.

De teamsponsor van Sweel (zaterdag 3) maakt komend seizoen plaats voor JDV Auto’s. Het bedrijf van Jeffrey de Vries was de afgelopen drie seizoenen al rugsponsor van het team.

Ook Westerhof Aannemersbedrijf (Sweel zondag 3) en Schildersbedrijf Hollander (Sweel zondag 4) blijven de voetbalclub uit Zweeloo trouw. Tot grote tevredenheid van het clubbestuur verlengden ook deze twee bedrijven, die inmiddels niet meer weg te denken zijn als sponsor van Sweel, wederom hun sponsorverbintenis.

Dat deed ook Christiaan Nijland van Nijland Installatietechniek, dat zich met ingang van het nieuwe seizoen als sponsor van de beide JO15-teams heeft verbonden.

De sponsors lieten tijdens de ondertekening weten het fijn te vinden om iets te kunnen doen voor de Zweeler voetbalvereniging en waardeert v.v. Sweel om de inzet en betrokkenheid en de vele vrijwilligers die er actief zijn.