Trainer-coach Jarno Rotgers (42) stopt bij vv Sweel en kiest voor een tussenjaar

Jarno Rotgers verlaat aan het eind van het seizoen vv Sweel.

De 42-jarige trainer-coach uit Aalden staat op een kruispunt. “Ik weet op dit moment niet of ik door wil als trainer. Aangezien ik niet beschik over het vereiste trainersdiploma, moet ik komend seizoen sowieso met de Trainer/Coach 2-opleiding aan de slag. Ik kan nog niet overzien of deze pittige opleiding combineerbaar is met mijn maatschappelijke carrière en gezin. Het wordt een moeilijke beslissing, want ik ben en blijf een op en top voetbalman.”

Nog tot dit seizoen dispensatie

Jarno Rotgers promoveerde afgelopen seizoen met vv Sweel naar de derde klasse. Dit seizoen kreeg de Aaldenaar van de voetbalbond nog dispensatie om de hoofdmacht uit Zweeloo ook een klasse hoger te begeleiden, maar komend jaar moet Rotgers hoe dan ook met de Trainer/Coach 2-opleiding starten. “Ik neem nu bewust een tussenjaar en wil ervaren hoe het voelt om niet actief met voetbal bezig te zijn. Wellicht mis ik het trainersvak niet en zal derhalve ook niet aan een opleiding beginnen, die heel veel tijd en energie vraagt. ”

Ook sfeer en gevoel heel belangrijk

Als voetballer en als trainer is voor Rotgers de sfeer en het gevoel bij een club altijd heel belangrijk geweest. “Ik heb het bij vv Sweel geweldig naar mijn zin en ik weet niet of ik dat gevoel ook mee kan nemen naar een andere club. Ook om die reden maak ik komend seizoen even een pas op de plaats. Wat er nog in het verschiet ligt, laat ik dus nog even in het midden.”

Mooie voetbalcarrière

Het grootste gedeelte van zijn voetbalcarrière versleet Jarno buiten de dorpsgrenzen van Zweeloo. Hij heeft zes jaar bij FC Emmen gespeeld, waarvan twee seizoenen in het Beloftenteam.

Daarna verdedigde de geboren en getogen Aaldenaar zes jaar de clubkleuren van de Asser hoofdklasser ACV en was vervolgens nog twee jaar in dienst bij eerste klasser HZVV uit Hoogeveen. Voor Jarno een mooie periode om op terug te kijken. In het seizoen 2007/2008 keerde hij terug naar Sweel.’ Daar volgde de hereniging met zijn voetbalvriend Ruud Jalving, met wie hij vele jaren met veel succes bij ACV speelde.

Sweel staat in de 3e klasse D op een voorlopig derde plaats met zeven punten uit vier duels.