Titan te sterk voor Sweel (Zon)

Titan was zondagmiddag op ’t Alterbarg te sterk voor Sweel. De oranje zwarten weerden zich kranig tegen het hoger geplaatste gasten uit Nieuw-Weerdinge, maar dat bleek niet voldoende voor een goed resultaat. De ploeg van Ben Ribberink verloor uiteindelijk met 1-3.

Sweel streed hard, maar was niet in staat aanvallend een vuist te maken. Een hele tijd kon Jesper Reuvers zijn doel schoon houden, maar tegen het halve uur gaf Sweel in twee minuten de wedstrijd weg. Op rechts werd iets te veel ruimte weggeven , de weer sterk spelende Lars Stadman werd uitgekapt en de Titan aanvaller verschalkte de Sweel goalie met links in de korte hoek. Vrijwel direct daarop stond de defensie te slapen en nu ging het vanaf links mis.

Jammer van deze zwakke periode. Sweel herpakte zich en kwam zowaar een paar keren in de buurt van het Titan doel, zonder echt dreigend te worden. Na rust veranderde het spelbeeld weinig, al speelde Sweel nu wel meer mee. Er kwam weer hoop in de Sweler harten. Helemaal, toen Wilfred Kuipers alleen ten koste van een overtreding kon worden gestopt. Jorn Stadman nam de vrije bal en schoot hem tegen de onderkant van de lat. Via de rug van de keeper caramboleerde de bal over de lijn. Sweel zette alles op alles om de gelijkmaker te produceren. Maar toen viel de bal na ongelukkig verdedigen van Jeroen voor de voeten van een Titan aanvaller die de bal tegen de touwen joeg. Sweel nam risico’s om er nog het beste van te maken.

Lars Stadman schoof door naar het middenveld. Sweel zette nu echt druk op de Titan verdediging. Maar meer dan een poeier van dezelfde Lars Stadman leverde het offensief niet op. Eindstand: 1-3