Thijmen Trompetter waagde de overstap van VIOS(O) naar vv Sweel. Op 10 september ontvangt hij zijn oude ploeg in het hol van de leeuw : “Mijn eerste Sweel – VIOS(O) is pikant en beladen”

Bij de foto: Thijmen Trompetter (20) uit Oosterhesselen maakte dit seizoen de overstap van VIOS(O) naar vv Sweel. De bekerontmoeting op 10 september tussen de twee streekrivalen maakt in de twee dorpen al veel tongen los. (Foto: Gerda Looije)

Thijmen Trompetter is zich bewust dat de overstap van VIOS(O) naar vv Sweel pikant is, maar het hoger voetbalniveau gaf de doorslag. “Het verschil tussen de vijfde en derde klasse is groot. Dat merkte ik al bij een aantal proeftrainingen op ‘’t Alterbarg in Zweeloo. Voor mijn ontwikkeling is dit een stap in de goede richting en het type voetbal dat Sweel wil spelen is eigenlijk op mijn lijf geschreven.”

Jeugdopleiding DZOH
De 20-jarige Trompetter is opgegroeid in Zwolle en verhuisde vijf jaar geleden met zijn ouders naar Oosterhesselen. “Vanuit Zwolle heb ik eerst de overstap naar de jeugdafdeling van DZOH gemaakt en afgelopen seizoen in de hoofdmacht van VIOS(O) gespeeld.”

Meerdere posities inzetbaar en alles willen geven

De linksbenige Trompetter is op meerdere posities inzetbaar. “Voornamelijk rechtsbuitenspeler en als middenvelder zijn de posities waar ik bij voorkeur speel.” Zijn sterkste punten zijn vooral de passie voor voetbal: alles willen geven. Hij is balvast, makkelijk bij tegenstanders wegdraaiend en beschikt over een goede techniek. “Ik probeer zoveel mogelijk een medespeler vrij te zetten door een splijtende pass te geven.”

Eerder anticiperen

Ontwikkelpunten zijn er ook nog zeker. “Mijn aannames mogen nog beter en ik vind zelf dat ik eerder het juiste moment om in te stappen moet bepalen. Soms ben ik nog te afwachtend en zal dus eerder op situaties moeten anticiperen. Daar wil ik dit seizoen graag de focus opleggen”, zegt Trompetter, die binnenkort de keuze maakt tussen een opleiding bij de politie of als fysiotherapeut.

Verwachtingen
Over zijn eigen verwachtingen is Thijmen Trompetter nog wat behoudend. “Ik wil dit seizoen in ieder geval het team beter leren kennen, zowel persoonlijk als voetballend. Overigens ken ik al meerdere spelers van vv Sweel door het uitgaansleven waar je elkaar treft. Daarbij is het natuurlijk ook leuk om weer nieuwe jongens te ontmoeten.”

Ambities
De ambities van de club spreken Trompetter zeker aan. “Sweel wil  in de derde klasse bovenin meedraaien en als het kan de prestaties van vorig seizoen overtreffen. Daar wil ik het team graag in ondersteunen.”

Bekerkraker Sweel-VIOS(O)
Toeval of niet: op zondag 10 september staat er in het noordelijke districtsbekertoernooi met de kraker Sweel – VIOS(O) al direct een pikant potje op het programma. “Ik kijk er zeker naar uit om tegen mijn oude ploeg te spelen. Het is een beladen potje, want Sweel – VIOS(O) staat te boek als een heuse voetbalklassieker met sentimenten. In bekerwedstrijden kan het balletje soms raar rollen en ik doe dan ook geen enkele voorspelling. We moeten het op het veld waarmaken.”