Terugblik op succesvolle Jeugdvoetbaldagen

Voor het eerst onder de vlag van voetbalvereniging Sweel hield de club woensdag 6 mei, donderdag 7 mei en vrijdag 8 mei de jaarlijks terugkerende Voetbaldagen op het rustieke sportpark ‘t Alterbarg in Zweeloo. De organisatie van de Voetbaldagen lag dit jaar in handen van de ALO-studenten Jeroen Dijkstra, Stefan Viel en jeugdcoördinator Rolf Drewes.

Al binnen tien dagen was het maximum van 85 deelnemers bereikt. In zeven groepen kregen de kinderen,onder begeleiding van diverse trainers, techniek vormen en partijvormen aangereikt.
“Naast de kinderen van onze eigen vereniging is er ook weer jeugd bij van VV Sleen, VIOS Oosterhesselen en KSC uit Schoonoord. We merken daarnaast dat er steeds meer vriendjes en familieleden mee doen. Zo zijn er dit jaar jongens bij van Velocitas uit Groningen, HVC uit Hoek van Holland en zelfs een meisje uit het Finse Kokkola”, weet Drewes.

De lunch en drinken werd overdag en tussen de middag door VV Sweel verzorgd, en op de afsluitende dag, werden er heerlijke pannenkoeken aangeboden door “t Hoes van Hol An”.
De kinderen gingen op vrijdag middag rond drie uur naar huis met een tenue en een voetbal.

De organisatie en trainers kunnen weer terug kijken op een drietal geslaagde dagen. Zeker voor herhaling vatbaar in 2016.

Een uitgebreide fotoreportage is te vinden in het fotoalbum.