Teleurstellende streekderby eindigt onbeslist

KSC en Sweel hebben zondagmiddag in een zeer povere streekderby de punten gedeeld: 2-2. Terecht, aangezien beide ploegen weinig lieten zien. Bij rust leidde KSC nog met 2-0.

De ploeg uit Schoonoord leek in de slotfase te gaan winnen, maar Sweel maakte in de dying seconds toch nog gelijk door een formidabele goal van jeugdspeler Kris Manting.

Het legioen uit Zweeloo moest op het zonovergoten sportpark van Schoonoord wel geduld betrachten, want lange tijd viel er niet veel te genieten. Het spel golfde wel op neer, maar in de buurt van het strafschopgebied speelden beide teams weinig klaar.

KSC kwam in de 26e minuut, op randje van buitenspel, op 1-0 door een doelpunt van Sander Schuiling. In de 40e minuut verdubbelde de ploeg van Johan Hollen, door opnieuw een goal van Sander Schuiling, de marge. De routinier liet de verdediging van Sweel kansloos en schoof de bal langs doelman Jaap Haan: 2-0.

Sweel bouwde na rust een licht overwicht op. Dat bleef niet zonder resultaat: na bijna een uur spelen bracht Richard Speelman uit een corner van Martijn van der Veen de spanning terug in de wedstrijd: 1-2. Het ontbrak bij Sweel echter aan overtuiging om door te drukken. Aan de andere kant liet KSC een paar opgelegde kansen op de 3-1 onbenut, maar John Borsboom en Jurgen Huizing waren niet bij machte om doelman Jaap Haan te verslaan.

Ondanks een slotoffensief ebde bij Sweel het geloof op een goede afloop steeds meer weg. De ploeg van Ruud Jalving leek zich te hebben neergelegd bij een nederlaag. Sweel kreeg in blessuretijd echter plotseling de geest en haalde op de valreep nog een zwaarbevochten punt binnen, doordat Kris Manting diep in blessuretijd de doelman van KSC kansloos liet. Hij schampte een schot van Mark Nijenbanning met het hoofd waarna de bal in het doel vloog: 2-2.

Foto’s: Gerda Looije

Uitslagen vierde klasse E:

KSC – Sweel 2 – 2

Titan – OVC’21 1 – 4

VIOS (O) – DVC’59 2 – 0

Pesse – Wijster 5 – 0

Schoonebeek – DSC’65 3 – 0

Bargeres – EHS’85 4 – 2

Witteveense Boys’87 – HODO 0 – 3.

Stand vierde klasse E:

Pesse    13 – 34