Teamcoach Ruben Looije ziet duidelijk progressie bij Team van de Week Sweel Vr1

Ruben Looije is al ongeveer negen seizoenen actief als coach van het damesteam van Sweel Vr1, uitgeroepen tot Team van de Week .

De Aaldenaar zag zijn ploeg gaandeweg naar een hoger niveau groeien. “Het mooie van dit damesteam is dat in de 8 á 9 jaar dat ik als leider nu actief ben, de formatie telkens stappen voorwaarts heeft gezet. We gingen van een laagvlieger naar een kampioenskandidaat in de 4e klasse, met als hoogtepunt een plaats in de halve finale van de beker van vorig jaar.”

Ruben vervolgt: “Deze ambitie hebben we dit seizoen natuurlijk ook uitgesproken en dat zie je terug in de wedstrijden en de stand. Een welverdiende 2e plek op de ranglijst en we zitten ook nog steeds in het bekertoernooi.”

Ruben heeft wel een verklaring voor de opgaande lijn: “Dat komt door de basis die in de voorgaande jaren is gelegd door Jan Roelof, Jansen en waar Thijs Nijland en Jaap Scholing dit seizoen – dankzij uitdagende een leerzame trainingen – op voortborduren. Dat alles laat zich vertalen in het uitstekende en nog steeds beter wordend voetbal van de dames. En hoe beter het team ging voetballen, hoe meer publiek er kwam kijken en dat verdienen deze fanatieke dames ook!”

Bij de foto:

Bovenste Rij L naar R: Ruben Looije (coach), Indi Scheffer, Gerlin Mulder, Marloes Jongepier, Silke de Lange, Chantal Rotman.

Rij in het midden L naar R: Loes Mulder, Marleen Mens, Maaike Lubbers, Robine van ’t Hull, Isabel Boon, Dianne Wilms.

Onderste rij L naar R: Ilse Pronk, Isa Ekkelenkamp, Kamila Golubeva, Mette de Lange, Norah Naber, Willemien Vugteveen en Frederique Epping.