Team van de week Sweel 3 (zon) staat ondanks benevelde toestanden op de eerste plaats

Spelen in Sweel 3 (zon) is spelen op de zondagochtend, zoals spelen op de zondagochtend is bedoeld, met alles erop en eraan…!

Sweel 3 wist afgelopen seizoen als enigste team van vv Sweel de titel bij de senioren binnen te slepen, maar de ploeg kende deze zomer een behoorlijk roerige transferperiode.

Dragende spelers werden al snel opgepikt door het tweede team en na wat gehannes met de nieuwe leeftijdsgrens ging Sweel 4 (zon) er ook zeker niet op achteruit.

Toch slaagde de TC erin om op papier met Sweel 3 een waardig elftal bij elkaar te brengen. Een jonge en enthousiaste groep die bovenin mee kan draaien en de verwachtingen ook lijkt waar te maken.

Er zijn echter ook wel de nodige kanttekeningen te maken en het succes laat ook wel zijn sporen achter: Verjongen van de ploeg is goed, maar geldt dat ook voor verjongen op de zondagochtend…?? Het zorgt in ieder geval voor benevelde toestanden.

In de basis staan zien sommige spelers als straf, koude pizza eten op de club als ontbijt, wakker worden op de zondagochtend met een groepsapp vol onzin, na 20 minuten gewisseld willen worden omdat het echt niet meer gaat, als leider hopen dat iedereen op tijd is en aanspreekbaar en voetballen wil……

Maar spelen in Sweel 3 betekent ook strijden en spelen om te winnen. Met elkaar alles geven! Ook dit seizoen gaat de ploeg van Stefan Hemmen er weer alles aan doen om zo hoog mogelijk te eindigen. De mannen zijn absoluut op de goede weg, want Sweel 3 staat in de reserve 5e klasse op een voorlopig eerste plaats met 13 punten uit 5 gespeelde duels.