Sweel (zon) ziet promotiewedstrijden in rook opgaan

De hoofdmacht van Sweel (zon) had bij winst op Protos goede zaken kunnen doen in de strijd om promotiewedstrijden. De ploeg van Ruud Jalving ging zondagmiddag echter met 4-1 onderuit en daarmee is deelname aan de nacompetitie verkeken.

Sweel kon in Steenwijksmoer niet overtuigen en keek al vroeg in de wedstrijd tegen een 2-0 achterstand aan. Vlak voor rust scoorde Wilfred Kuipers, op aangeven van Arjan Kalsbeek, de aansluitingstreffer. Daarna kregen beide ploegen nog een paar opgelegde kansen, maar voor rust werd er niet meer gescoord.

In de tweede helft liep Protos vrij eenvoudig uit naar 4-1. Sweel kreeg nog wel wat kansjes, maar de thuisploeg was simpelweg effectiever. Op de nederlaag viel dan ook weinig af te dingen.