Eigen doelpunten IJhorst bezorgen Sweel (zon) de zege

Niet scoren en toch met 0-2 winnen, dat overkwam de hoofdmacht van Sweel (zon) in IJhorst. In een druilerig weertje startte onder toeziend oog van de ooievaars Sweel deze keer wat beter dan in de voorgaande wedstrijden, al was er van wonderschoon spel geen sprake.

Na tien minuten zorgde Arjan Kalsbeek na aangeven van Kylian Hidding voor het eerste gevaar, maar zijn schot miste doel. Een minuut later was het wel raak. Een overtreding op links op Michiel Hofman leverde een vrije trap. Jan Roelof Jansen belastte zich met het klusje. De indraaiende bal richtte kennelijk zoveel gevaar aan, dat een verdediger van Ijhorst de bal achter zijn eigen doelman kopte.

Voor Ijhorst een dreun, voor vv Sweel een opsteker. Voetballend kon de ploeg uit Overijssel weinig potten breken. Ze moesten het hebben van vrije trappen. Maar de schutters troffen vanmiddag een prima keepende Jesper Reuvers op hun pad. Eén goed uitgespeelde aanval produceerden de aanvallers van IJhorst, vlak voor rust. Maar het verhaal eindigde in de klemvaste handen van Jesper Reuvers.

Dat Ijhorst nauwelijks aan aanvallen toekwam was zeker een verdienste van de Sweel defensie. Jorn Stadman had zijn opponent in de tang en op links hield Siebert Looye alles wat op hem af kwam tegen.

Vanuit het centrum dirigeerde Lars Stadman zijn ploeg naar de juiste plekken. De eerste kans na rust was voor Sweel. Na een prima opgezette aanval schoot Jan Roelof Jansen echter nonchalant over. Even later produceerde Arjan Kalsbeek na een vrije trap van Jan Roelof Jansen een prima kopbal, die ter nauwer nood kon worden gestopt door de IJhorst keeper.
Sweel dacht nog een keer te scoren, maar het doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd door de meest opvallende man op het veld: de scheidsrechter. Maar liefste 10 gele kaarten strooide hij rond, alsof het paaseitjes waren.

Nu alle ploegen de beslissende eind fase van de competitie ingaan, dreigen dergelijke mensen te bepalen welke spelers er straks op het veld staan, want met dergelijke aantallen onnodige kaarten staan er straks spelers onterecht langs de kant staan.

Ijhorst probeerde in het midden van de tweede helft nog wel wat aan te dringen, maar ze konden geen vuist maken. Sweel legde nog een paar goeie aanvallen op de mat, maar de ploeg van Ruud Jalving kon het net maar niet laten trillen.

Dat konden de Ijhorsters wel, maar gelukkig achter hun eigen doelman. Na een vrije trap stichtte de aanwezigheid van Siebert Looye kennelijk zoveel onrust, dat de Ijhorst defensie de bal nu achter de eigen doelman schoot. Bij Sweel speelde de keihard werkende Martijn van der Veen een hoofdrol. Hij was overal te vinden deze middag. Eindstand 0-2.

Uitslagen 4e klasse D:

KSC – Wijster   2 – 0

Bargeres – DSC’65   2 – 1

Schoonebeek – Witteveense Boys   2 – 1

SVBC – Pesse   0 – 2

Zwartemeerse Boys – Valther Boys   3 – 0

Weerdinge – Dedemsvaart   1- 1

IJhorst – Sweel (zon)   0 – 2

Stand 4e klasse D onderste regionen:

8. IJhorst   16 – 24

9. Schoonebeek   16 – 22