Sweel (zon) wint van EHS’85 (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft het thuisduel tegen EHS’85 met 2-1 gewonnen.

De eerste helft stelde Sweel een beetje teleur, al begon de wedstrijd flitsend. Remmert Verbrugge maneuvreerde zich in de eerste minuut in scoringspositie, maar wist van dichtbij toch niet te scoren. EHS’85 pakte de zaken wat energieker aan, en was bij tijd en wijle gevaarlijk. Toen na 10 minuten spelen de Sweeler defensie wel heel veel ruimte weg gaf aan de linkerkant was het pleit beslecht.

Aanvoerder Mark Linneman scoorde de 0-1. Het veldspel van Sweel was beter dan dat van EHS’85, maar de scherpte ontbrak. En het leek alsof de oudste man van het veld, Stefan Muter steeds voor EHS’85 op de juiste plek stond. Martijn Hilbrands had nog een mogelijkheid om de gelijkmaker te scoren, maar hij kreeg het niet voor mekaar om Jesper Katoen te passeren.

Vlak voor rust was er volop opwinding op het Alterbarg. EHS dacht de 0-2 te hebben gescoord, maar scheidsrechter Pot kon niet constateren of de bal over de lijn was en kende geen treffer toe. Heel Emmerschans riep om de video ref, maar die was niet op het Alterbarg geïnstalleerd. Mensen die er beter voorstonden erkenden dat de bal wel degelijk ruim over de doellijn was. EHS boos en Sweel opgelucht. Direct na het tumult moest doelman Katoen nog een kopbal van Wilfred Kuipers uit de bovenhoek tikken.

Na rust tapte Sweel toch wel uit een ander vaatje. De ploeg combineerde goed en de beleving was terug. EHS kwam er nog nauwelijks aan te pas. Jan Roelof Jansen die een prima wedstrijd speelde soleerde een paar keer richting EHS doel, maar hij kon telkens op het laatst gestuit worden. Zo strandden vele Sweel aanvallen in het zicht van de haven. Na een minuut of twintig in de tweede helft sneed Remmert Verbrugge vanaf rechts naar binnen om vervolgens met links Jesper Katoen te passeren (1-1). Verdedigend gaf Sweel geen krimp. Met name Roald Vrieling had er goed het oog in deze middag. Op het middenveld legde Mark Nijenbanning heel wat meters af om de defensie te helpen en aanval te ondersteunen.

Twintig minuten voor tijd deelde Sweel de genadeklap uit. Jan Roelof Jansen stoomde op het doel af en zijn schot kon met moeite tot corner worden getikt. Het was uitstel van executie. De corner van Remmert Verbrugge werd door Kylian Hidding bij de tweede paal ingekopt: 2-1. Trainer Fuhler stuurde Ivo Bos nog naar het front, maar ook hij kon geen potten breken, zodat Sweel een gelukkige, maar verdiende 2-1 zege boekte.

Uitslagen 4e klasse D:

EMMS – DVC’59   9 – 0