Sweel (zon) wint in heerlijk, spectaculair duel van Weerdinge

De hoofdmacht van v.v. Sweel heeft zondagmiddag in een spectaculair duel met 3-4 van Weerdinge gewonnen. Bij rust was de stand nog 2-2.

Weerdinge zette vanaf het begin van de wedstrijd gelijk druk op de Sweel-defensie, maar die kwam de eerste tien minuten ongeschonden door. In de 12e minuut kwamen de bezoekers uit Zweeloo zelfs op voorsprong. Een vrije schop van Jorn Stadman werd door Siebert Looije met het hoofd op fantastische wijze tegen de touwen gewerkt.

Een fractie later was Roald Vrieling dichtbij de 0-2, maar zijn schot werd door de doelman Sjoerd Wolters van Weerdinge uit de kruising getikt. Ook Siebert Looije had de 0-2 op zijn pantoffel, maar zag zijn omhaal uit een vrij trap van Jan Roelof Jansen net over het doel schampen.

Na ruim een half uur spelen kwam Weerdinge langszij. De bal werd achterin niet goed weggewerkt en zo kan Aaron Brinks de bal simpel achter doelman Jesper Reuvers tikken. Een minuut later was het al 2-1 en opnieuw ging er een fout in de verdediging van Sweel aan vooraf. Sweel herstelde zich razendsnel van de dip, want In de 36e minuut stonden de partijen weer op gelijke hoogte. Remmert Verbrugge werd in het zestienmetergebied opzichtig in de rug geduwd en vanaf elf meter schoot hij onberispelijk raak: 2-2. Met deze stand gingen de ploegen ook aan de thee.

De bezoekers uit Sweel namen ook direct na rust het initiatief. Remmert Verbrugge en Wouter van der Veen waren een paar keer dichtbij de 2-3, maar het geluk hadden ze aanvankelijk niet aan hun zijde. In de 73e minuut was het wel raak. Opnieuw stond Remmert Verbugge aan de basis. Op randje van buitenspel bracht hij Wouter van der Veen instelling en de Meppenaar liet de doelman Sjoerd Wolters van Weerdinge kansloos: 2-3.

In de 79e minuut deed Weerdinge iets terug. Een corner werd niet goed verwekt en Aaron Brinks bracht met zijn tweede doelpunt van de middag de partijen weer op gelijke hoogte. Het gaf de thuisploeg van Jan –Marc Bosman nieuw moraal en de ploeg zette vol druk op de Sweeler-defensie. Opnieuw doorstond Sweel de aanvalsgolf en sloeg in de 81e minuut genadeloos toe. Na goed voorbereidend werk van Michiel Hofman scoorde Wouter van der Veen de 3-4.

In de slotfase probeerde Weerdinge met man en macht het tij nog te keren, maar de bezoekers uit Zweeloo lieten zich niet meer verrassen. Arjan Kalsbeek was zelfs nog dichtbij de 3-5, maar werd onterecht afgevlagd voor buitenspel. Het bleef uiteindelijk bij een even verdiende als knappe 3-4 uitzege.