Sweel (zon) weet niet te profiteren van puntenverlies WKE’16

Sweel heeft zondagmiddag niet kunnen profiteren van het puntenverlies dat koploper WKE’16 leed bij Schoonebeek (1-1). De formatie van Ruud Jalving speelde op eigen veld eveneens gelijk. Tegen middenmoter Protos werd het 2-2.

De thuisploeg kwam op een slecht bespeelbaar veld na ruim een kwartier spelen door een doelpunt van Richard Speelman op een verdiende voorsprong. Protos kwam er in die fase nauwelijks aan te pas, maar gaandeweg gaf Sweel het initiatief uit handen.

Protos kreeg wat kansen. Doelman Jesper Reuvers kwam met de schrik vrij toen hij een bal pardoes op de rug van de tegenstander gooide. Het liep met een sisser af, want de doelman van Sweel kon zijn fout op tijd herstellen.

In het vervolg van de eerste helft kreeg Sweel nog een aantal mogelijkheden om de marge te verdubbelen, maar de ploegen ging met een 1-0 ruststand aan de thee.

In de tweede helft kwam Protos in de 50e minuut vanuit het niets door een doelpunt van Bram Mittendorff op 1-1. Miscommunicatie in de verdediging van Sweel ging aan de goal vooraf. Het spel werd er in een rommelige fase vervolgens niet beter op. Sweel kreeg een paar kleine kansen, maar het ontbrak aan de overtuiging. De bezoekers uit Steenwijksmoer kwamen in de 75e minuut fortuinlijk op voorsprong. Scheidsrechter Bisschop zag een overtreding van de bezoekers over het hoofd en Robin Soppe profiteerde optimaal 1-2.

Richard Speelman bracht in de 82e minuut met een rake kopbal de verdiende gelijkmaker op het scorebord. Sweel zette in de slotfase nog wel druk op de verdediging van Protos, maar doelpunten leverde dat niet op.

Sweel kon door de remise niet profiteren van het puntverlies dat koploper WKE’16 leed bij Schoonebeek. Sweel staat in de 4e klasse D op een derde plaats (13-24) en Protos is vijfde (11-20). Komende zondag speelt Sweel in Nieuw-Dordrecht tegen DVC’59 en kruist Protos in eigen huis de degens tegen Schoonebeek.