Sweel (zon) verslaat EHS’85 met ruime cijfers

Sweel (zon) is het seizoen in de 4e klasse D goed van start gegaan. De ploeg van Ruud Jalving won in Emmerschans het uitduel tegen EHS’85 met overtuigende cijfers: 1-4. Bij rust leidde Sweel al met 0-3.

‘Het was vandaag een echte 100%-teamprestatie’, aldus elftalleider Henk ten Hoor. De ploeg uit Zweeloo begon scherp, speelde compact en zette volop druk op EHS’85. De thuisploeg wist met het offensief geen raad. Wouter van der Veen zette Sweel op voorsprong en Ruben Looije verdubbelde de marge. Nog voor het rustsignaal zette Wouter van der Veen met zijn tweede doelpunt Sweel op rozen.

In de tweede helft kwam EHS’85 nog wel terug tot 1-3, maar Sweel herpakte zich snel en Remmert Verbrugge tekenende voor de 1-4. De bezoekers uit Zweeloo kregen nog voldoende kansen om de voorsprong verder uit te bouwen, maar het bleef bij een meer dan verdiende 1-4 zege.

Komende zondag speelt Sweel de thuiswedstrijd tegen DSC’65. Het duel begint om 14.00 uur.