Sweel (zon) verliest uitduel tegen DSC’65

In een teleurstellende vertoning heeft de hoofdmacht van Sweel (zon) het uitduel tegen DSC’65 met 1-0 verloren.

Er was reikhalzend uitgekeken naar dit eerste competitieduel onder leiding van Ruud Jalving. Maar het werd voor de trainer, het publiek en de spelers een teleurstelling. Sweel kon op het hobbelige veld in Dalerveen niet goed uit de voeten.

Sweel was de gehele wedstrijd sterker dan de wit-groene ploeg. Af en toe kwamen er ook wel wat kansjes, als Michiel Hofman op links eens langs zijn tegenstander glipte en de bal voorgaf. De voorhoede had echter de grootste moeite om de weg naar het doel van Dennis Schiphorst Haalweide te vinden.

Beide ploegen deden weinig voor elkaar onder, al had DSC ’65 in de eerste helft nog meer moeite om kansen te creëren dan de bezoekers uit Zweeloo. Wilfred Kuipers kwam een paar keer net te kort om doeltreffend uit te halen, maar de Sweel-spelers hadden moeite om de bal te controleren om vlotte combinaties op te zetten.
Gevolg veel lange ballen die vaak geen medespeler bereikten, of het duel om de bal ging verloren. Sweel kende na rust een minuut of twintig haar beste periode. Er ontstonden wat kansen en

DSC ’65 was nauwelijks in staat om over de middellijn te komen. Een merkwaardige terugspeelbal bracht aanvoerder Michiel Hofman in scoringspositie, maar jammer genoeg lukte het hem niet om de DSC ’65 goalie te omspelen. De thuisploeg uit Dalerveen ontworstelde zich aan de druk en ironisch genoeg was het dezelfde speler die met een onnodige overtreding de Dalerveense treffer inleidde. De vrije trap werd slecht verwerkt door de niet alerte defensie en keeper Jesper Reuvers kon vissen. Wat de ploeg ook probeerde, weinig lukte en de voorsprong van DSC’65 kwam niet in gevaar.

Sterker nog, door het aandringen van Sweel ontstond er meer ruimte, maar DSC ’65 weigerde hiervan te profiteerden. DSC’65 was winnaar van een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende.

IJhorst – Dedemsvaart 0 – 3

Zwartemeerse Boys – Pesse 1 – 2