Sweel (zon) verliest eerste finalewedstrijd met 2-0 (Update)

In de eerste finalewedstrijd om een plek in de derde klasse leed Sweel zondagmiddag een 2-0 nederlaag tegen FC Ter Apel’96.

In de eerste helft zag het daar niet naar uit. Sweel was de bovenliggende partij en creëerde ook de meeste kansen. Wilfred Kuipers creëerde enkele mogelijkheden voor zich zelf, maar miste net het beetje kracht en fortuin om doeltreffend uit te halen. Hij werd daarbij ook een beetje in de steek gelaten door de scheidsrechter Tuinstra die maar geen strafschop wenste te geven.

Arjan Kalsbeek was nog het dichtst bij een treffer. Zijn inzet belandde in de zestiende minuut op de lat. Achterin werd weinig weggegeven. Roald Vrieling speelde een prima wedstrijd. De formatie uit Ter Apel kwam op eigen veld niet veel verder dan enkele afstandsschoten die alle een makkelijke prooi voor doelman Jesper Reuvers waren.

Na rust was het een ander verhaal. Ter Apel speelde wat sneller en verhoogde de druk op het Sweler doel. Bij de bezoekers uit Zweeloo begon de wedstrijd tegen Nieuw Roden mee te spelen. De krachten vloeiden weg uit de Sweler benen. Het werd een belegering van de Sweler veste. Het wachten was eigenlijk op een treffer van de Ter Apelers. En dat doelpunt kwam. De bal werd hard de zestien ingespeeld, Roald Vrieling werd afgetroefd en het stond 1-0.

Even later werd het 2-0 toen de Sweler benen het niet meer bij konden benen. Sweel smachtte naar het einde. Aanvallend hadden de bezoekers weinig in te brengen, daar kon ook de ingevallen Giel Bakker niks aan veranderen. En de achterhoede hield met hangen en wurgen stand.

De ploeg van Ruud Jalving ging strijdend ten onder. De eerste slag ging verloren, maar de oorlog is nog niet beslist. Komende zondag komt FC Ter Apel naar Zweeloo om definitief uit te maken wie er komend seizoen in de derde klasse speelt.

Ter Apel 96 1  - Sweel 6 018

Ter Apel 96 1  - Sweel 5 015