Sweel (zon) te sterk voor runner-up IJhorst (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag op eigen veld met 1-0 gewonnen van runner-up IJhorst.

Vv Sweel liet eindelijk weer eens zien goed te kunnen voetballen. Vanaf het beginsignaal was de ploeg van Jacob Schuiling de bovenliggende partij op een mistig Alterbarg. De thuisploeg legde mooie combinaties op het veld. Ijhorst speelde vooral afwachtend. Het enige gevaar van de Ijhorsters moest komen uit de scherp aangesneden corners. Gelukkig voor Sweel speelde doelman Jesper Reuvers andermaal een prima partij.

Na een kwartiertje dacht Sweel op een voorsprong te komen. Wouter van der Veen mocht van af rechts een corner nemen. Wilfried Kuipers kopte de bal hard in, maar jammer genoeg voor de Swweler knalde de bal tegen de paal. Het was eigenlijk een mirakel dat IJhorst overeind bleef. Maar dankzij de goed keepende goalie hield Ijhorst de nul.

Sweel kreeg mogelijkheden genoeg om met een gerust hart te gaan thee drinken, maar de voorwaartsen sprongen wel erg nonchalant met de kansen om. Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Sweel domineerde en IJhorst wachtte af. Een overtreding op een meter of twintig van het doel werd Ijhorst fataal. Een tikje van Michiel Hofman op Wilfried Kuipers en een verwoestend schot.

Laag scheerde de bal richting doel om vervolgens vlak langs de paal tegen het net te slaan. 1-0 Ijhorst moest nu iets doen om de schade te herstellen. De ploeg van trainer Lefferts dacht dat te kunnen doen door met lange ballen de Sweel defensie onder druk te zetten, maar erg dreigend was het allemaal niet. Sterker nog, de beste kansen waren voor Sweel. Maar de mooiste kansen waren niet aan de oranje zwarten besteed. Achterin hield de defensie onder leiding van de soeverein spelende Lars Stadman gemakkelijk stand.

Het middenveld kwam eindelijk goed uit de verf met prima prestaties van Jan Roelof Jansen en de uitstekend spelende Wouter van der Veen. Enig smetje was het missen van zoveel opgelegde kansen. IJhorst dacht een periodetitel te halen in Zweeloo, maar kwam dus van een mistige kermis thuis. Met name trainer Lefferts had het er maar moeilijk mee.

Overige uitslagen:

Sweel 2 – Raptim 5    12 – 1

VKW 5 – Sweel 4    2 – 7

Uitslagen zondag vierde klasse D:

Dedemsvaart – Weerdinge 1 – 2

Valther Boys – Zwartemeerse Boys 3 – 4