Hoofdmacht Sweel (zon) strijdend ten onder

In de 3e klasse D van het zondagvoetbal is de hoofdmacht van v.v. Sweel in het uitduel tegen koploper Titan strijdend ten onder gegaan. Na een verdienstelijke 0-1 ruststand stond er na 90 minuten 5-3 op het scorebord.

De toeschouwers van de wedstrijd Titan- v.v. Sweel (zon) wisten niet wat ze zagen. Binnen vier minuten stonden de bezoekers uit Zweeloo op een 0-1 voorsprong. Een snelle aanval via Ruben Looije leek aanvankelijk te stranden, maar in tweede instantie gaf Looije keeper Mark Braams geen kans.

Titan dacht de schade makkelijk te kunnen repareren , maar dat pakte anders uit. De Sweel defensie met aan het hoofd Lars Stadman gaf geen krimp. De Titan voorwaartsen kwamen af en toe wel dicht in de buurt van keeper Jesper Reuvers, maar Jeroen Dijkstra en Rink ten Berge gaven hun tegenstanders weinig tijd en ruimte om echt gevaarlijk te worden. Zonder kleerscheuren bereikte Sweel de rust.

Na rust een zelfde beeld. Titan probeerde aan te vallen, maar dat lukte de Nieuw Weerdingers tot nu toe niet zo best. Sterker nog: Sweel had de op 0-2 moeten komen. De speersnelle Ruben Looye gaf vanaf links een perfecte strakke voorzet, die de overigens prima spelende Jorn Stadman had moeten verzilveren, maar hij raakte de bal verkeerd, zodat hij, niet in het doel plofte.

Even later ging het mis. Een onnodige overtreding op rechts werd Sweel noodlottig. Willem Prins zeilde de bal in de verre bovenhoek : 1-1 Rink ten Berge was gesloopt en moest zich laten vervangen door Jan Roelof Jansen. Even later kreeg dezelfde Prins te veel ruimte, gooide de bal voor die keurig binnen werd gekopt. Titan juichte, waar Sweel dacht aan buitenspel. Sweel kreeg een forse dip.

Binnen een mum van tijd stond het 5-1. Een desastreuze nederlaag dreigde. Gelukkig bleef die Sweel bespaard. De jonge ploeg van trainer-coach Ben Ribberink richtte zich nog een keer op. Eerst scoorde Jorn Stadman ineens uit een corner, waarbij de Titan-goalie er wat ongelukkig uitzag. Vlak voor tijd kwam Sweel zelfs op 5-3 door Jonne Reinds die een  twee tegenstanders op de rand van de zestien uitspeelde en vervolgens  de keeper geen kans gaf. Het verontrustte Titan niet erg, want zij hadden de tijd aan hun kant. Eindstand 5-3