Sweel (zon) sterkste in sportieve streekderby tegen Witteveense Boys’87

De hoofdmacht van Sweel heeft zondagmiddag voor de tweede keer dit seizoen de derby tegen Witteveense Boys’87 in zijn voordeel beslecht. Na de nipte 2-1 thuiszege half oktober werd zondagmiddag op het kunstgras in Witteveen met 1-3 gewonnen.

Sander Voortman en Richard Speelman zorgden voor de 1-1 ruststand. In de tweede helft beloonde Sweel zich met treffers van Richard Speelman en Wouter van der Veen voor een groot veldoverwicht.

De thuisploeg domineerde in de eerste fase en in de achtste prikte goalgetter Sander Voortman de bal op sublieme wijze achter Jesper Reuvers. Daarna nam de ploeg van Ruud Jalving steeds meer het heft in handen. Na ruim twintig minuten zette Richard Speelman de 1-1 op het scorebord. Aan de andere kant voorkwam Jesper Reuvers een tegentreffer en had Patrick Zwiers vlak voor het rustsignaal van arbiter Johan van Melsen pech dat zijn inzet rakelings langs doelman Jari Hooiijer scheerde.

Na rust kwam Sweel wat stroef uit de startblokken en er kwamen wat slordigheden in het spel. Gaandeweg pakten de bezoekers uit Zweeloo de draad weer op. Martijn Hilbrands was in die fase nog het dichtstbij een treffer. Sweel kwam uiteindelijk verdiend op voorsprong. Een prima loopactie van Mark Nijenbanning werd door Richard Speelman fraai afgerond (1-2).

Een fractie later zorgde Wouter van der Veen met een weergaloze actie voor de 1-3 en daarmee was de wedstrijd beslist. Sweel staat in de 4e klasse D op de derde plaats. De equipe uit Zweeloo heeft drie punten achterstand op koploper WKE’16, maar ook twee duels meer gespeeld. Stand: 1. WKE’ 16 (9-25), 2. Schoonebeek (10-22), v.v. Sweel (zon) (11-22), 4. Titan (9-19), Protos (10-19), 6. HOC (9-18).

Komende zondag speelt Sweel op ’t Alterbarg tegen Bargeres.