Sweel (zon) stelt teleur tegen Valther Boys

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft op bezoek bij Valther Boys een slechte beurt gemaakt. Tegen de rode lantaarndrager werd met 4-1 verloren.

Sweel was naar Valthe afgereisd om drie punten te pakken. Hoe anders pakte het uit. In een abominabel slechte wedstrijd wisten de spelers van Sweel niet één kans te creëren. Dat ze op voorsprong kwamen, was te danken aan de Valther Boys keeper die de bal bij het uitverdedigen in de voeten schoof van Wouter van der Veen, die van dicht bij de bal in het doel schoot.

Na een minuut of twintig werd het gelijk. Balverlies op rechts door te slap verdedigen, vervolgens helemaal niet ingrijpen in het centrum van een aantal verdedigers van de defensie bracht de bal op een presenteerblaadje bij de Valther Boys spits, die wel raad wist met dit buitenkansje 1-1.

Een kwartiertje kabbelde het spel op en neer en toen kwam Valther Boys op voorsprong. Een mooi doelpunt met een beetje geluk, dat wel. Uit een corner verdween de bal via een volley in eens achter keeper Jesper Reuvers. Dit was ook de ruststand.

Aanvoerder Lars Stadman was toen al door de niet bijster sterk optredende scheidsrechter na twee keer geel weggestuurd. Met tien man probeerde Sweel na rust de schade te herstellen. Maar hier kwam niks van terecht. Het leek alsof er geen ploeg binnen de lijnen stond. Geen overtuiging, geen beleving. Het was een zieltogende vertoning die tweede helft. Wouter van der Veen werkte als een bezetene, om een beter resultaat te verdienen. Maar de andere spelers pikten het niet op.

Het is dat doelman Jesper Reuvers nog heel wat ballen tegen hield, anders was de schade nog veel groter geweest. Valther Boys scoorde na rust uit twee tegenaanvallen op fraaie wijze, maar er werd hen ook niet veel in de weg gelegd. Foppe de Haan had tranen in de ogen vanwege het mooie voetbal met prachtige combinaties en de Sweel aanhang had tranen in de ogen vanwege het vertoonde spel. Foppe zei: “ ’t Wordt tied um op te holl’n “.