Sweel (zon) plaatst zich na doelpuntenfestijn voor volgende bekerronde

Sweel (zon) heeft zich zondagmiddag eenvoudig geplaatst voor de volgende ronde van het noordelijk districtsbekertoernooi. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving walste met liefst 9-1 over HHCombi heen. KSC, dat ook nog in de race was voor een ticket voor de volgende ronde, won met 4-2 van Wijster. Dankzij een beter doelsaldo staat Sweel (zon) in de volgende bekerronde.

Sweel – HHCombi was een wedstrijd met twee gezichten en dat is nog zacht uitgedrukt.

In de eerste helft wisten de gasten uit Hijken / Hooghalen totaal geen raad met de geldingsdrang van Sweel. Voor doelman Jasper Pomp was er geen houden aan. Richard Speelman scoorde al binnen twee minuten de 1-0 . Wouter van der Veen en opnieuw Richard Speelman verdubbelden binnen het kwartier de marge naar 3-0. Door twee doelpunten van aanvoerder Remmert Verbrugge stond het na dertig minuten zelfs al 5-0. In het laatste kwartier van het eerste bedrijf vijzelden Richard Speelman (2x), Patrick Zwiers en Wouter van der Veen de score op naar 9-0.

Tot ieders verrassing werd er in de zeer matige tweede helft door de thuisploeg niet meer gescoord. HHCombi maakte nog wel de eretreffer, maar voor de rest viel er ~ na de sprankelende vertoning in de eerste helft ~ op ’t Alterbarg weinig meer te genieten.

Sweel (zon) gaat komende zondag in de eerste competitiewedstrijd op bezoek bij EHS’85 uit Emmerschans.