Sweel (zon) pakt punt bij SVBC (Update)

Sweel had iets goed te maken na de zeperd van vorige week. Maar daar zag het in het begin van de wedstrijd tegen SVBC helemaal niet naar uit. Al in de derde minuut keek Sweel tegen een achterstand aan. Jesper Reuvers schatte een vrije trap van Kevin Geert niet goed in en de bal vloog in eens tegen de touwen. Even later was het opnieuw alle hens aan dek in de Sweel defensie.

Nu liet dezelfde Reuvers zien dat hij wel degelijk een goede keeper is door een vlammend schot te pakken. Langzamerhand worstelde Sweel zich wat beter in de wedstrijd en werd het een gelijk opgaande strijd in de eerste helft. Na een half uur spelen werd de inzet van Sweel beloond. Op rechts schudde Kylian Hidding zijn tegenstander af en gaf een puike voorzet die door de goed meegelopen Arjan Kalsbeek werd binnengetikt. Wilfred Kuipers had de in blauw spelende Zweeler op voorsprong moeten zetten, maar jammer genoeg kopte hij een prima voorzet iets te gauw naar de grond, zodat de steenharde kopbal een prooi werd van keeper Jan Wassink.

Vlak voor rust was Michiel Hofman nog dichtbij de 1-2 maar net niet. Helaas zette zich deze trend van net niet, door in de tweede helft. Sweel was, zonder nou te zeggen dat de ploeg goed speelde, wel de bovenliggende partij. De achterhoede stond goed en gaf met de teruggekeerde Lars Stadman aan het hoofd weinig weg. Alleen voor wilde het maar niet lukken. Vrijwel alle aanvallen strandden in de handen van keeper Jan Wasssink. In een slotoffensief raakten KylianHidding en Martijn van der Veen nog een keer de lat, maar verder kwam Sweel niet, zodat het 1-1 bleef

Uitslagen 4e klasse D

Dedemsvaart – Pesse   5 – 0