Sweel (zon) legt koploper WKE’16 vuur na aan de schenen

In de 4e klasse D heeft de hoofdmacht van Sweel (zon) koploper WKE’16 een bijzonder lastige avond bezorgd. Op sportpark Grote Geert in Emmen eindigde het duel in 3-3. Bij rust leidde de equipe uit Zweeloo met 0-1.

Een uur lang was Sweel de betere ploeg, maar daarna nam WKE’16 steeds meer het heft in handen.

De eerste helft speelde geen van de beide partijen een kans uit. Het spel kabbelde aanvankelijk voort met veel slordig balverlies. Toch kwam Sweel op een 0-1 voorsprong toen de aanvoerder Remmert Verbrugge, na fraai voorbereidend werk van Martijn Hilbrands, in de 13e minuut met zijn prachtige linker tegendraads uithaalde in de verste hoek en daardoor doelman Wim Kok op het verkeerde been zette.

In de rust wisselde trainer Berend Oosting Jozef Brink in voor Henk Bakker. Aan het spelbeeld veranderde eerst nog niet zoveel en in de 57ste minuut haalde wederom Remmert Verbrugge van buiten het strafshopgebied verwoestend en weergaloos uit en liet het net achter Wim Kok bollen, 0-2. WKE moest zichtbaar van deze tegenslag bekomen. Jannes Wolters en Harold Wolters moesten plaats maken voor Bernando Veenvliet en Jan Scholten.

WKE’16 kwam in de 73e minuut door een goal van Jozef Brink terug tot 1-2 en zes minuten later tekende Brink voor de 2-2. WKE’16 leek alsnog aan het langste eind te trekken. In de 82e minuut kwam de Emmenaren via Robin Maat op een 3-2 voorsprong. Maar Sweel gaf zich nog niet gewonnen en in de 89ste minuut kopte Siebert Looije uit een scrimmage de 3-3.

De puntendeling op een ijskoud sportpark Grote Geert deed recht deed aan krachtsverhouding.