Sweel (zon) overtuigend langs SVBC (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft het uitduel tegen SVBC met ruime cijfers gewonnnen. In Barger-Compascuum zegevierde de ploeg van Ruud Jalving met 2-6.

Bij rust was de stand nog in evenwicht  (2-2), maar in de tweede helft maakte Sweel met vier treffers het verschil. Grote man was Wilfred Kuipers: hij scoorde drie keer.

Vanaf de aftrap had v.v. Sweel langdurig balbezit. Het tempo lag niet al te hoog, maar het was voldoende om direkt de openingstreffer te produceren. De ijverige Wouter van der Veen ging achter een dieptepass aan en wist de bal voldoende te raken om keeper Jan Wassink het nakijken te geven.

Sweel bleef het spel bepalen en creëerde ook kansen, die echter niet werden benut. Het leek te makkelijk te gaan. En die gemakzucht werd de Sweeler in 11de minuut fataal. Een ondoordachte terugspeelbal werd door een SVBC-aanvaller opgepikt en koelbloedig achter doelman Reuvers geschoten.

Na twintig minuten kwam Sweel weer op voorsprong. Na een mooie individuele actie bracht Wouter van der Veen de bal hard voor. Bij de tweede paal stond wie anders dan Wilfred Kuipers om de bal tegen de touwen te knallen.

Sweel was beter en SVBC mocht keeper Wassink dankbaar zijn dat de achterstand niet groter werd. Een onschuldige aanval van SVBC liep voor Sweel slecht af. De bal belandde in de veilige handen van Jesper Reuvers, maar scheidsrechter Spieard geconstateerd dat een Sweel verdediger een aanvaller bij het shirt had gepakt. Een lichte overtreding met een zware straf. Vanaf 11 meter kwam SVBC weer langszij. Dit was ook meteen de ruststand.

Na rust was SVBC helemaal uitgespeeld. Na vijf minuten in  de tweede zetten Remmert Verbrugge en de goed spelende Michiel Hofman een prima aanval op. Wilfried Kuipers werd in stelling gebracht en het scorebord gaf 2-3 aan.

Even later stond het zowaar weer bijna gelijk, maar gelukkig voor Sweel belandde de bal in het zijnet. Dit was ook meteen de laatste stuiptrekking van SVBC. Wouter van der Veen en Martijn Hilbrand brachten vanaf rechts Michiel Hofman in stelling die op zijn beurt de bal voor de voeten kopte van Wilfred Kuipers die op ietwat gelukkige wijze de 2-4 aantekende.

Even later speelde Michiel Hofman Remmert Verbrugge vrij die ook vanmiddag weer zijn doelpuntje meepikte. Het slotakkoord werd gezet door invaller Ruben Looye die vanaf links door de SVBC defensie raasde en beheerst de 2-6 scoorde. In de achterhoede speelde Martijn van der Veen een goede wedstrijd. Defensief goed en aanvallend waar het kon. Al met al een ruime en dikverdiende overwinning voor de ploeg van Ruud Jalving.

Bijschrift foto: De spelers en begeleiding tonen de twee mooie tekeningen van Noor Jalving. Het gaf de selectie duidelijk inspiratie om de zege in Barger-Compascuum over de streep te trekken.

Uitslagen 4e klasse D:

HOC – KSC   11 – 1