Sweel (zon) opnieuw met ruime cijfers onderuit

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag op ’t Alterbarg met ruime cijfers verlopen. De ploeg van Ben Ribberink ging met 2-6 onderuit tegen ZFC Zuidlaren

Sweel 2 won de streekderby tegen Sleen 2 met 2-4

Sweel 3 verloor in Coevorden met 3-1 van Raptim 5.

Wedstrijdverslag

In de derde klasse D heeft de hoofdmacht van Sweel (zon) zondagmiddag het thuisduel tegen ZFC Zuidlaren met 2-6 verloren. Bij rust was de stand 0-3. In het begin waren de partijen aan elkaar gewaagd. Het spel speelde zich hoofdzakelijk af op het middenveld, maar naarmate de wedstrijd vorderde kreeg de thuisclub het moeilijker.

Het duurde tot de 20e minuut voordat ZFC Zuidlaren echt gevaarlijk werd. Na een fout op het middenveld dook Dick Scholte vrij op voor keeper Jesper Reuvers, maar het schot ging rakelings voor langs. Even later kreeg Sweel via Jonne Reinds een kans, maar dit bleek een vrij eenvoudige prooi voor de doelman van de bezoekers. In dezelfde minuut een gevaarlijke terugspeelbal van Rink ten Berge, maar dat slippertje bleef met enig Sweeler fortuin zonder gevolgen.

Doelman Reuvers kreeg het drukker en drukker, want ZFC voerde het tempo allengs verder op. Het ene moment een geweldige redding met de voet na een slippertje van Jeroen Dijkstra en het andere moment een schlemielig glippertje uit een corner: Robin Wolters kon de bal intikken (0-1). Twee minuten later verhoogde Dick Scholte de marge naar 0-2. Een strakke voorzet vanaf rechts werd goed ingeschoten. Men dacht met 0-2 te kunnen gaan rusten. Maar dat pakte anders uit. Slecht uitverdedigen was de aanzet tot een gevaarlijke aanval van de bezoekers uit Zuidlaren. In de punt van de zestien maakte Lars Stadman een ongelukkige overtreding: strafschop. Dit buitenkansje liet Jordi Hamming zich niet ontnemen: 0-3.

Na rust stond het al spoedig 0-4. Een splijtende pass op rechts bereikte Jordi Hamming die in alle vrijheid kon scoren. Berihu als rechtsback beleefde een moeilijke middag. Jammer voor hem en zijn meegekomen fanclub van het AZC. Ondanks alle tegenslagen herpakten de manschappen van trainer-coach Ben Ribberink zich. De voor Jurjen Huitema ingevallen Jorn Stadman scoorde 1-4. En toen Michiel Hofman even later een bal teruglegde op Jan Roelof Jansen stond het na diens venijnige schot zo waar 2-4. Met nog ruim 10 minuten te spelen sloop er weer hoop in de Sweeler harten, maar ZFC scoorde de 2-5. En even later maakte Pim Perk aan alle Sweeler hoop een eind: eindstand 2-6.

Komende zondag gaat Sweel (zon) op bezoek bij koploper Titan uit Nieuw-Weerdinge.

Uitslagen 3e klasse D :

Bargeres – Musselkanaal 0 – 1