Sweel (zon) ook te sterk voor DVC’59

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag de vijfde overwinning van het seizoen geboekt. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving won op ’t Alterbarg met 4-2 van DVC’59. De schade voor de bezoekers uit Nieuw-Dordrecht had nog hoger kunnen uitvallen als Sweel met name in de eerste 45 minuten beter met de kansen was omgesprongen.

Uitblinker aan de zijde van Sweel was aanvoerder Remmert Verbrugge. Hij eiste met vier treffers in het eerste bedrijf nadrukkelijk een hoofdrol op. Sweel was voor rust veel sterker en aan de hand van Verbrugge werd een comfortabele 4-1 ruststand op het scorebord gezet.

In de tweede helft speelde Sweel onrustig en werd het spel er niet beter op. Door een fout in de verdediging van Sweel kwam DVC’59 nog op 4-2, maar verder liet de jeugdige ploeg van Ruud Jalving het niet komen. Roald Vrieling kreeg van scheidsrechter Hoorn twee keer geel en dus rood.

Sweel blijft samen met WKE’16 ongeslagen lijstaanvoerder. Komende zondag staat in Steenwijksmoer het uitduel tegen Protos op het programma.

Bijschrift foto: Sweel-aanvoerder Remmert Verbrugge was met vier treffers de gevierde man op ’t Alterbarg in Zweeloo. (Foto: Gerda Looije)

Meer foto’s.

Uitslagen zondag vierde klasse D :

Zwartemeerse Boys – WKE ’16 2 – 5

EHS’85 – Valther Boys 9 – 1