Sweel (zon) onderuit bij Zwartemeerse Boys

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft het uitduel tegen Zwartemeerse Boys met 3-1 verloren.

De ploeg van Jacob Schuiling speelde een moeizame wedstrijd. De bezoekers waren voor rust weliswaar beter en spelbepalend, maar de laatste pass was meestal onnauwkeurig. Zeker vijf kansrijke situaties werden er gecreëerd, maar het gebrek aan koelbloedigheid brak Sweel op. Ook Zwartemeerse Boys kon niet tot scoren komen en zo bleef het tot de rust 0-0.

In de tweede helft nam de thuisploeg steeds meer het initiatief en kwam een kwartier voor tijd door John Grummel op een 1-0 voorsprong. Zeven minuten later leek Michael Geerts de wedstrijd te beslissen (2-0), maar Wouter van der Veen bracht Sweel in de 84e minuut terug in de wedstrijd. Dat was het sein voor de equipe uit Zweeloo om op zoek te gaan naar een verdiend punt, maar dat zat er niet meer in. Stef Post maakte niet veel later aan alle illusies een einde: 3-1. Komende zondag staat het thuisduel tegen koploper Wijster op het programma.

Uitslagen 4e klasse D:

Bargeres – Witteveense Boys’87 afg.

Schoonebeek – DSC’65 0 – 2

IJhorst – Pesse 1 – 1