Sweel (zon) onderuit bij Bargeres

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft het uitduel tegen Bargeres verloren. De ploeg van Peter Timmer zegevierde met 2-1.

Bargeres maakte als team in de tweede helft het verschil tegen Sweel. De eerste helft had kunnen worden afgesloten met een 0 – 3 achterstand, maar Bargeres wist de schade te beperken tot 0 – 1. In de loop van de eerste helft werd Bargeres steeds verder terug gedrukt in de defensie. Veel onnodig balverlies en het leek of de angst in de ploeg toesloeg. Sweel kon vrij combineren en het leek of de gasten voortdurend een man meer hadden. De penalty in de 23ste minuut, nadat Frank Smalbil Ruben Looije onderuit gehaald had, was dan ook niet vreemd.

Wilfred Kuipers verzilverde de 16 meter en daarmee stond Sweel meer dan terecht op een 0 – 1 voorsprong. Sweel kreeg nog meer kansen om de voorsprong verder uit te bouwen, maar weigerde de definitieve trekker over te halen over de thuisploeg. Na de pauze was Bargeres, dat een aantal omzettingen had gedaan, de bovenliggende ploeg en kwamen de bezoekers uit Zweeloo niet meer aan voetballen toe.

Er kwamen grote kansen maar uiteindelijk moest invaller Reinier Visser het verschil maken. In de slotfase legde hij een vrije trap vanaf links op de geheel vrij staande Gilles Jan Kalter die de gelijkmaker aantekende. In de 88ste minuut scoorde Reinier Visser de winnende treffer en daarmee was Bargeres op grond van de tweede helft de terechte match winnaar.

Scheidsrechter Roelof Leuning uit Tynaarlo floot een prima wedstrijd.

Uitslagen 4e klasse D:

Dedemsvaart – DSC’65    3 – 0

Schoonebeek – Zwartemeerse Boys    1 – 1

Weerdinge – Pesse    1 – 2

KSC – Witteveense Boys    3 – 2

IJhorst – Valther Boys    3 – 1

SVBC – Wijster    1 – 2

Bargeres – Sweel    2 – 1

Stand:

1.  Wijster    5 – 12

2. SVBC    5 – 12

7. Sweel (zon)    5 – 8