Hoofdmacht Sweel (zon) ondanks nederlaag toch verzekerd van nacompetitie (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag ondanks de 2-1 nederlaag tegen KSC toch een ticket voor de nacompetitie in de wacht gesleept. De ruststand van de teleurstellende streekderby was 1-0.

De eerste minuten waren voor v.v. Sweel. De ploeg combineerde aardig, maar kansen leverde het niet op. Na een minuut of vijftien nam KSC het initiatief over. De geel zwarten waren wel gevaarlijk voor het doel van Sweel. Martijn van der Veen kon ter nauwer nood voorkomen dat KSC na een kwartier de leiding nam.

Na een half uur ging er van alles mis, het leek of alle Sweel spelers een stap te laat waren. De Sweler defensie had de handen vol aan Sander Schuiling. In vrijwel alle duels troefde hij de Sweler af. Met een diagonaal schot gaf uiteindelijk een KSC-middenvelder Sander Heutker doelman Jesper Reuvers het nakijken. Dezelfde Reuvers moest even later handelend optreden om de 2-0 te voorkomen.

Na 35 minuten was Sweel dicht bij de gelijkmaker door een kopbal van Arjan Kalsbeek. Sweel kreeg weer grip op de wedstrijd en legde mooie combinaties op de grasmat. Na een wonderschone actie van Wouter van der  Veen kon Wilfred Kuipers net niet de gelijkmaker scoren. Die gelijkmaker kwam er vlak voor rust toch. Een prima voorzet van Martijn  van der Veen werd in eens op de schoen genomen door Michiel Hofman die doelman Edwin Haandrikman kansloos liet.

Na rust begon Sweel overtuigend en de ploeg creëerde kans op kans, maar geen enkele kans werd benut. En dat was toch wel zorgelijk.

Twintig minuten voor tijd, leed Sweel balverlies en dat werd genadeloos afgestraft door Sander Schuiling. Sweel was in de resterende minuten niet meer bij machte om de opgelopen schade te repareren. De ploeg wilde wel, maar het leek of alle fut eruit was. Martijn van der Veen, Sweels sterkste man, verzette nog bergen werk, maar de stand bleef 2-1 in het voordeel van KSC. En door deze nederlaag kwam er een uit aan een prachtige reeks wedstrijden.

Na afloop bleek de schade mee te vallen. Bargeres, concurrent voor de laatste periode verloor ook, zodat de derde periodetitel Sweel niet meer kan ontgaan.

Zondag staat de laatste competitiewedstrijd in eigen huis tegen Valther Boys op het programma. Voor beide ploegen staat er niets meer op het spel.

De hoofdmacht van Sweel start de nacompetitie op zondag 22 mei a.s.

Uitslagen 4e klasse D :

Schoonebeek – Dedemsvaart   1 – 4 (Dedemsvaart kampioen)

Valther Boys – Witteveense Boys   4 – 2 (beide teams degraderen naar de 5e klasse)

Wijster – Pesse   3 – 0

KSC – Sweel (zon)   2 – 1 (Sweel winnaar 3e periodetitel)

IJhorst – Weerdinge   1 -2

Zwartemeerse Boys – DSC’65   1 -2