Sweel (zon) nipt onderuit tegen koploper SVBC (Update)

In de 4e klasse D van het zondagvoetbal heeft Sweel (zon) op eigen veld nipt verloren van koploper SVBC. Het werd uiteindelijk 1-2.

Sweel speelde beide helften constanter dan de afgelopen weken. Niet dat het deze wedstrijd punten opleverde. De ploeg uit Bargercompascuum trok aan het langste eind. En dat was niet verdiend. De Zweeler hadden minimaal een punt verdiend. Al na 10 minuten opende SVBC de score. Aan de zijlijn werd door heel knullig verdedigen bal verlies geleden. En toen er ook nog 2 aanvallers van SVBC op een meter van de achterlijn vrijstonden was het pleit beslecht. Sweel voetbalde bij vlagen heel aardig

Het positiespel was aardig verzorgd. Alleen er werden te weinig kansen gecreëerd. Na rust eenzelfde beeld. Sweel had een licht veldoverwicht, maar weer weinig kansen. De goed spelende Jan Roelof Jansen strooide met passes, maar ze kwamen net niet bij de juiste speler terecht of weden niet op waarde geschat.

Naarmate de wedstrijd vorderde werd het spelbeeld er niet vriendelijker op. SVBC stelde alles in het werk om het spel van vv Sweel te ontregelen. Tijdrekken en blessures voorwenden. De lankmoedig fluitende scheidsrechter trad nauwelijks op. Deze had het erg druk met het strikken van zijn veters.

De 0-2 van SVBC was een bittere pil voor Sweel. Misverstanden en halfslachtig ingrijpen van de defensie gaven de 0-2 op een presenteerblaadje aan SVBC. Ondanks deze tegenslag bleef Sweel geloof houden in een goede uitslag. Die hoop werd nog meer gevoed toen Michiel Hofman uit een rebound de 1-2 binnen tikte.
Lars Stadman nam zijn ploeg op sleeptouw op jacht naar de gelijkmaker. Een gelijkmaker die maar niet wilde vallen. Twee keer was Sweel in een scrimmage dichtbij de 2-2 maar het lukte niet. Een onverdiende nederlaag voor een hardwerkende ploeg.

Sweel 2 en Sweel 3 boekten zondagochtend op ’t Alterbar flinke zeges. Sweel 2 stuurde Sp.Erica 5 met 8-1 naar huis en Sweel 3 was geen partij voor SC Hoogersmilde 4 : 11-0.

Overige uitslagen 4e klasse D:

DSC’65 – Weerdinge   0 – 2

Pesse – Dedemsvaart   0 – 3