Sweel (zon) onderuit bij Zuidwolde (update)

In de 3e klasse D heeft de hoofdmacht van Sweel (zon) het uitduel tegen Zuidwolde met 1-0 verloren.  De bezoekers uit Zweeloo speelden een teleurstellende wedstrijd. De ploeg van trainer-coach Ben Ribberink moest van meet af aan alle zeilen bijzetten om Zuidwolde van scoren af te houden. Dat ging een tijdje goed, maar nog binnen het kwartier ging het toch mis. De oudste speler van het veld, Gerald Kreuze, stuurde een afgemeten pass naar Frans Cappellen die de 1-0 scoorde. Een schoonheidsprijs kreeg deze treffer niet, eigenlijk was het een mislukte doelpoging, maar de bal hobbelde toch het doel in. Het zag er allemaal erg knullig uit in de Sweel defensie.

De bezoekers probeerden wel de bakens te verzetten, maar het lukte niet erg. Het was dan ook geen wonder dat de beste Sweeler spelers in de defensie te vinden waren: Lars Stadman en Berihu. De beide spelers kregen de rest van de ploeg echter niet aan de praat. Het middenveld en de voorhoede maakten een machteloze indruk. Vlak voor het einde kwamen de eerste kansjes, toen Sweel met iets meer opportunisme ging spelen met Rink ten Berge in de spits. Via een paar kopballen kwam er wat meer dreiging. Kansen waren er legio voor Zuidwolde, maar die waren deze middag niet besteed aan de rood-zwarte formatie van trainer-coach Geert Oosterloo. Of de ballen gingen net naast of over, of Jesper Reuvers lag in de weg. Eindstand 1-0.

Overige uitslagen:

Sweel 2 (zon) – Raptim 3   8 – 3