Sweel (zon) moet in slotfase hoofd buigen voor Weerdinge (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag na een 0-0 ruststand met 1-3 van Weerdinge verloren.

Sweel tapte uit een ander vaatje dan de vorige week. Met een iets defensievere opdracht had Ruud Jalving zijn spelers het pas ingezaaide hoofdveld opgestuurd.

Weerdinge mocht het spel maken en het compact spelend Sweel ving Weerdinge op, ondertussen hopend op een counter. Het gevolg was wel dat de defensie zwaar op de proef werd gesteld. Na een kwartiertje spelen hield Sweel de adem in, toen Jesper Reuvers een overtreding maakte op de doorgebroken Willem van Loenen. De doelman kwam eraf met geel en de vrij trap zeilde hoog over. Datzelfde lot was de volgende vrije trap beschoren. Na 25 minuten moest de Sweel doelman andermaal handelend optreden. Het duurde bijna een half uur voordat Sweel iets terug kon doen. Keeper Wolters wist een venijnig schot van Remmert Verbrugge nipt over te tikken. Nog geen minuut later tikte de Weerdinge goalie een geplaatst schot van de prima spelende Wouter van der Veen net naast de paal. Remmert Verbrugge schoot nog een keer rakelings over, maar vlak voor rust had Weerdinge de kans om met een voorsprong te gaan rusten. Doch de Geel zwarte verdediger schoot de bal met een mooi boogje over het Sweeler doel.

Na rust werd het meer een wedstrijd, toen Sweel iets aanvallender ging spelen. Sweel moest het vooral hebben van vrije trappen, want het doelpunten maken ging de Sweeler moeilijk af. Spits Wilfred Kuipers zat flink in de tang bij de Weerdinger defensie. Het ging nog een tijdje goed voor Sweel, maar na een minuut of 20 werd de Jan Roelof Jansen afgetroefd door Aaron Brinks, die met een schuiver in de verre hoek doelman Reuvers kansloos liet.

Even later leek Weerdinge de wedstrijd op slot te gooien, toen Willem van Loenen de vrij staande Robert Miskovic bediende. Miskovic schoot onberispelijk de 0-2 binnen. Even later veerde Sweel op. Met man en macht werd de achtervolging ingezet. Een schot van Jeroen Dijkstra werd met de hand gestopt. Wilfred Kuipers maakte vanaf 11 meter geen fout. Het werd nog een echte wedstrijd. Het spel golfde op en neer, met mogelijkheden voor beide ploegen op een treffer. Beide teams raakten de lat.

In de slotseconde was de Sweel doelman te gehaast en plaatste de bal ongelukkig terug in het veld. Dit werd genadeloos afgestraft door Aaron Brinks die de eindstand bepaalde op 1-3. Er werd niet meer afgetrapt. Weerdinge won verdiend, maar de overwinning viel iets te hoog uit. Sweel speelde met een prima inzet en had in Wouter van der Veen en Jan Roelof Jansen deze week haar beste spelers.

Uitslagen 4e klasse D:

Protos – KSC 2 – 1