Sweel (zon) met speels gemak langs Protos (Update)

De hoofdmacht van Sweel kende zondagmiddag weinig problemen met Protos. De ploeg van trainer-coach Ruud Jalving won de gemeentelijke derby na een 2-0 ruststand uiteindelijk met 3-0.

De eerste helft was het voetbal van Sweel wat beter verzorgd dan dat van Protos. Maar de ploeg uit Steenwijksmoer legde wat meer snelheid aan de dag. Uiteindelijk stond Sweel na twintig minuten met 2-0 voor.

De ploeg uit Sweel werd een beetje in het zadel geholpen door persoonlijke fouten in de Protos defensie. Na een minuut of tien zette Sweel een prima aanval over rechts op. Wilfred Kuipers bracht de bal bij Remmert Verbrugge die doelman Voorstok kansloos liet met zijn fluwelen linker.

Niet veel later kwam het onheil voor Protos vanaf de andere kant. Andermaal een prima aanval. Even leek het Protos doel een schiettent. Martijn Hilbrands had moeten scoren, maar van dichtbij schoot de frêle aanvaller tegen de Protos keeper op, maar andermaal stond Wilfred Kuipers op de juiste plek om de marge te verdubbelen.

Protos creëerde wel mogelijkheden zonder dat er sprake was van grote kansen. Het centrale duo Siebert Looije en Roald Vrieling speelde zeer solide. En glipten Soppe en Michel Overweg een keer door de Sweeler defensie, dan was daar altijd nog doelman Jesper Reuvers die deze middag met een aantal prima reddingen weer de nul hield.

Na rust kwam Protos venijnig opzetten. Wel veel druk en mogelijkheden, maar geen moment kwam de Sweeler defensie in grote problemen. De snelle Soppe zorgde vanaf rechts voor het meeste gevaar.

Martijn van der Veen en later Rink ten Berge hadden de handen vol aan de rappe vleugelflitser. Protos wat sterker, maar de voorwaartsen van Sweel hielpen aan de andere kant de ene mooie gelegenheid na de andere vakkundig om zeep. Het had zo maar 7-0 kunnen staan. Maar dat was misschien toch wat te veel van het goede geweest.

De teller verschoof in de negentigste minuut toch naar drie. In een overtal situatie benutte Wouter van der Veen de kans en hij bepaalde de eindstand op 3-0.

Uitslagen vierde klasse D:

SVBC – EMMS 1 – 6
Sweel – Protos 3 – 0