Sweel (zon) met opgeheven hoofd uit bekertoernooi

De hoofdmacht van Sweel (zon) had het ticket voor de tweede knock-out ronde van de noordelijke districtsbeker voor het grijpen, maar moest in het uitduel tegen Zwartemeer ver in blessuretijd alsnog de 2-2 toestaan. Zwartemeer nam de strafschoppen vervolgens beter dan de bezoekers uit Zweeloo: 4-2.

Zwartemeer kwam op sportpark De Planeet al in de 8e minuut door Maurice Heine op 1-0, maar nog binnen het kwartier zette Wilfred Kuipers, na een misverstand in de verdediging van Zwartemeer, de gelijkmaker op het scorebord. In de 19e minuut rondde uitblinker Remmert Verbrugge een mooi opgezette aanval knap af (1-2). Beide ploegen kregen daarna nog wel kansen, maar bleken niet doeltreffend genoeg.

Na rust voerde Zwartemeer de druk weliswaar op, maar ondanks een aantal kansen lukte het de thuisploeg niet om op gelijkmaker te forceren. Sweel leek de bekerzege over de streep te kunnen trekken, maar het venijn zat voor de ploeg van Ruud Jalving duidelijk in de staart. Pas in de allerlaatste seconden van de wedstrijd scoorde Zwartemeer op fortuinlijke wijze de gelijkmaker, waardoor een strafschoppenserie uitsluitsel moest bieden. Daarin bleek de thuisploeg koelbloediger: 4-2.