Sweel (zon) boekt dikverdiende 0-3 zege op Zwartemeerse Boys

De hoofdmacht van v.v. Sweel (zon) heeft het uitduel tegen Zwartemeerse Boys met 0-3 gewonnen. Bij rust leidde de equipe uit Zweeloo met 0-1.

Het krachtsverschil was te groot, al verzuimde Sweel om dat ook in het aantal doelpunten uit te drukken. De finesse miste om de groenhemden al in een vroeg stadium pijn te doen.

Remmert Verbrugge brak halverwege de eerste helft de ban. Vanaf de rechterflank verraste de geroutineerde aanvaller doelman Marco Hoogeveen van Zwartemeerse Boys en tekende de 0-1 aan. Sweel had daarna nog de pech dat arbiter Patrick Roos een vermeend buitenspeldoelpunt annuleerde. De formatie uit Zwartemeer was af en toe dreigend met hoge voorzetten, maar Jesper Reuvers had daar steeds goed het oog in.

Na rust kreeg Sweel voldoende mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien, maar het wankelende Zwartemeerse Boys hield aanvankelijk nog stand. Een fikse hagelbui zorgde voor een kortdurende onderbreking, maar daarna schoot Sweel met scherp. Een kwartier voor tijd verdubbelden de gasten uit Zweeloo de marge: Jan Roelof Jansen bekroonde een vanaf het middenveld opgezette individuele actie met een fraai doelpunt: 0-2.

In de slotfase bepaalde Wouter van der Veen, na goed voorbereidend werk van Michiel Hofman, de eindstand op 0-3. Dat was een magere afspiegeling van de krachtsverhouding.

Sweel, dat nog niet kansloos is van een ticket voor de nacompetitie, speelt komende zondag het thuisduel tegen SVBC.

Uitslagen 4e klasse D :

EMMS – Schoonebeek   4 – 0