Sweel (zon) legt Zwartemeerse Boys over de knie : 3-1 (Update)

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft zondagmiddag het thuisduel tegen Zwartemeerse Boys met 3-1 gewonnen.

Het duurde even voordat Sweel op stoom kwam, maar na een minuut of tien liet de ploeg zien dat ze goed kon voetballen. Qua voetbal waren de oranje zwarten Zwartemeerse Boys duidelijk de baas. Vooral over links was Sweel dreigend. Na een minuut of tien kwam verdediger Siebert Looije dreigend op en hij speelde Remmert Verbrugge aan die doelman Hemme echter niet wist te passeren.

Na een minuut of twintig was het wel raak. Na een lange bal wist Martijn Hilbrands de achterlijn te halen. Hij legde de bal keurig terug op Wilfred Kuipers die de bal achteloos intikte. Na een half uur kreeg Zwartemeerse Boys een uitgelezen kans op de gelijkmaker. De Sweel defensie vatte de zaken wat al te nonchalant op. Richard Knol kwam in scoringspositie, maar gelukkig voor Sweel knalde de Zwartemeerder de bal tegen de paal. Sweel schrok wakker en zette de ene na de andere mooie aanval op. Andermaal werd Remmert Verbrugge in stelling gebracht. Dit maal door Mark Nijenbanning, maar weer gelukte het Remmert niet om te scoren. Met een 1-0 stand kon er gerust worden.

De aanhang van Sweel aanhang was er niet gerust op. Indachtig de wedstrijd van vorige week. Sweel speelde goed, maar verzuimde afstand te nemen van Zwartemeerse Boys. Martijn Hilbrands werd een minuut of tien na rust diep gestuurd. Hij kreeg alle ruimte om alleen op de Zwartemeerse Boys keeper af te gaan, om de 2-0  aan te tekenen met een mooi schot in de korte hoek. Hoewel het tempo van Sweel te laag was, grossierde de ploeg in kansen. In plaats dat het 3-0 werd, werd het echter 2-1. Jesper Reuvers kon een corner niet goed verwerken en van dichtbij wist een Zwartemeerse Boys aanvaller Geerts te scoren. Dat was eigenlijk ook het enige wapenfeit van de groene aanvallers in de tweede helft. Al moest Jesper Reuvers nog wel een keer handelend optreden bij een vrije trap van Nick Wubbels. Uit de tegenaanval wist Remmert Verbrugge na goed aangeven van Wouter van der Veen met een beste schuiver de eindstand op het bord te brengen.

Bij Sweel speelde de keihard werkende Martijn van der Veen een prima wedstrijd en dat kan ook gezegd worden van Siebert Looije, Sweels stugge verdediger die niks weggaf. Al met al een dik verdiende overwinning van de hoofdmacht van Sweel (zon) op Zwartemeerse Boys.

Uitslagen 4e klasse D:

Sweel – Zwartemeerse Boys   3 –  1