Sweel (zon) klopt DVC’59

In de 3e klasse D trekt Sweel (zon) de goede lijn van de afgelopen weken stevig door. De ploeg van Ben Ribberink won het uitduel tegen DVC’59 met 0-1.

Sweel had een moeilijke middag op het sportpark in Nieuw Dordrecht. Vanaf het begin waren de Nieuw Dordrechters sterker. Vooral in de eerste helft dwongen zij een handvol kansen af. Maar de voorwaartsen sprongen wel erg slordig met de mogelijkheden om. Vaak verdween de bal huizenhoog over de achterlijn. Sweel kon daar niet bijster veel tegen over zetten. Maar inzet kon de ploeg van Ben Ribberink niet worden ontzegd. Elke speler knokte voor wat hij waard was. De rust werd gehaald met een zwaar bevochten 0-0 stand.

Direct na rust kreeg de rechter spits van DVC’59 een geweldige mogelijkheid om de score te openen, maar hij faalde andermaal. En zo als zo vaak valt er dan aan de andere kant een doelpunt. Na ongeveer een kwartier spelen in de tweede helft verstuurde Lars Stadman een geweldige pass op zijn broer Jorn, die vervolgens een perfecte voorzet gaf. Met deze kans wist de sterk spelende Wilfred Kuipers wel raad. Genadeloos kopte hij de bal tegen de touwen. De wereld op zijn kop, maar geen Zweeler die erom maalde. De ploeg moest nog een poosje geweldig aan de bak. Maar de achterhoede onder aanvoering van Rink ten Berge gaf geen krimp.

Doordat DVC ’59 fanatiek op de gelijkmaker joeg ontstonden er wat mogelijkheden voor de Sweel aanvallers. Zo verscheen de andermaal prima voetballende Wouter van der Veen oog in oog met de DVC goalie. Deze wist Wouter van der Veen ter nauwer nood van scoren te houden. De tijd liep DVC ’59 door de vingers, al werden ze royaal bedeeld met extra speelminuten door de scheidsrechter. Het bleef billenknijpen tot het laatste fluitsignaal. In de slotminuut trok DVC ‘59 met man en macht, inclusief de keeper, naar het strafschopgebied van Jesper Reuvers. Het was een hachelijke situatie bij de laatste corner: er ontstond een geweldige scrimmage. De Sweel goalie was al gepasseerd, maar de net ingevallen Jonne Reinds schoot hem met zijn enige actie in deze wedstrijd, te hulp door de bal van de doellijn te schieten. Het bleef 0-1.

Door deze overwinning mag Sweel nog hopen om via na-competitievoetbal het verblijf in de derde klas te prolongeren.

Uitslagen 3e klasse D

Musselkanaal – CEC 1 – 1

Protos – Zwartemeerse Boys 1 – 0

DVC’59 – Sweel 0 – 1

Zuidwolde – Twedo 3 – 2

Raptim – Titan 4 – 2

Sleen – Valthermond 0 – 5

Bargeres – ZFC Zuidlaren 1 – 2.