Sweel (zon) kansloos tegen koploper Valthermond

De hoofdmacht van Sweel (zon) speelde een kansloze wedstrijd tegen koploper Valthermond. De ploeg van trainer-coach Ben Ribberink verloor met 5-1. Overigens was het verschil niet zo groot als in de eerste wedstrijd op 14 september j.l. Toen werd het op ’t Alterbarg 0-5.

Tien minuten lang speelde Sweel goed mee en de beste kans was voor Sweel, maar het scoren was moeilijk afgelopen zondag. Na ruim 10 minuten werd Valthermond in het zadel geholpen toen een Sweel verdediger compleet over de bal heen maaide. Het was voor Edwin Drenth een koud kunstje om de score te openen. Toen niet veel later een Sweel verdediger de bal achter keeper Jesper Reuvers werkte, was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Bij vlagen speelde Sweel best aardig, zonder echte kansen te creëren. Balverlies na slordig inspelen op het middenveld leidde de 3-0 in, gescoord door Demy te Velde.

Na ruim een half uur kreeg Sweel de kans om te scoren, maar Victor v.d. Vlag kon de inzet van de Sweel aanvaller stoppen. Na rust een zelfde beeld. Een iets sterker Valthermond en een Sweel dat aardig meevoetbalde en ook kansen creëerde, alleen de afronding liet veel te wensen over. Rink ten Berge was er nog het dichtst bij, hij raakte de buitenkant van de paal. De meeste dreiging moest komen van Ruben Looye. Na een run op links kreeg hij een duw in de rug, schopte in de grond en kreeg een strafschop. Deze werd feilloos benut door Wilfred Kuipers die zijn eerste competitiewedstrijd dit seizoen speelde. Hij kan terugzien op een goede rentree. Dat betekende 4-1, want even daarvoor had Theo Gennissen al voor 4-0 gezorgd. Na rust kwamen Jurjen Huitema en Kylian Hidding nog in het veld.

Vanaf dat moment kreeg Sweel kansen om de score een dragelijker aanzien te geven. Maar onze voorwaartsen schoten niet met scherp. Valthermond wel, want Edwin Drenth scoorde vanaf 11 m na een overtreding van Egbert Jan Hilbrands: 5-1. Ondanks de vijf tegentreffers hielden Lars Stadman en Michiel Hofman zich keurig staande tegen het voetbalgeweld uit Valthermond.