Sweel (zon) in slotfase onderuit tegen DVC’59 : 0 – 2

In de 3e klasse D van het zondagvoetbal heeft v.v. Sweel (zon) het thuisduel tegen DVC’59 uit Nieuw-Dordrecht met 0-2 verloren.

Het venijn van deze wedstrijd, een duel tussen de nummer 12 en 4, zat duidelijk in de staart. Gedurende het grootste deel van de weinig enerverende partij voetbal waren de doelkansen voor beide ploegen op de vingers van één hand te tellen. DVC’59 was bij vlagen sterker dan Sweel en belegerde het doelgebied, maar de defensie van Sweel bleef moeiteloos overeind. De middelste linie kreeg echter onvoldoende grip op het spel en ook de voorwaartsen konden geen potten breken. Geen wonder dat het bij rust 0-0 stond. Vlak voor rust viel Rink ten Berge uit en werd vervangen door Jeroen Dijkstra.

In het tweede bedrijf eenzelfde spelbeeld, al werd het voetbal er niet beter op. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg het Sweel-legioen het gevoel dat er wellicht een puntje inzat tegen het iets sterker spelende DVC ’59. Met kunst- en vliegwerk ging het achterin lange tijd goed en af en toe deelde Sweel wat plaagstootjes uit, zonder de doelman van DVC’59 ernstig te verontrusten. Maar helaas voor Sweel duurde de wedstrijd vijf minuten te lang. DVC-aanvaller Nick Mink pikte in de 87e minuut de bal vanaf rechts op, trok naar binnen en loste een keihard schot dat vlak langs de paal en de graaiende handen van keeper Jesper Reuvers in het doel sloeg. Even was de verslagenheid groot. Met een alles of niets offensief probeerden de oranje zwarten nog een gelijkspel te forceren. En zowaar, bijna was dat nog gelukt ook. Jan Roelof Jansen, die goed inviel, manoeuvreerde zich in schietpositie, maar jammer genoeg ging de bal net naast. In de tegenaanval knalde Nick Mink opnieuw voorbij keeper Reuvers, zodat Sweel een beetje sneu met 0-2 aan het kortste eind trok.

De formatie van trainer-coach Ben Ribberink hervat de competitie op 25 januari a.s. met een uitduel tegen Valthermond.